تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 خرداد 1398
تنها 21 درصد زنانی که از تخمک های فریز شده شان استفاده می کنند مادر می شوند

  تنها 21 درصد زنانی که از تخمک های فریز شده شان استفاده می کنند مادر می شوند

همان طور که روند مادر شدن در سنین بالاتر افزایش پیدا می کند، در این میان هشدارهای متخصصان در مورد کاهش شدید باروری زنان در اواسط دهه 30 زندگی شان نیز افزایش پیدا کرده است و بسیاری از زنان سعی می کنند که از فریز کردن تخمک شان به عنوان تضمینی برای ناباروری ناشی از سن استفاده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اخیرا گزارش هایی از متخصصین لقاح و جنین شناسی انسان نشان داده است که در میان روش هایی که به منظور حفظ باروری یا کمک باروری استفاده می شود، سریع ترین رشد را فریز کردن تخمک داشته است و طی یک سال گذشته میزان استفاده از این رویکرد 10 درصد افزایش داده است. اما زمانی که زنان قصد مراجعه به کلینیک و استفاده از تخمک های فریز کرده شان به منظور بچه دار شدن می کنند، چه اتفاقی می افتد؟ آخرین تحقیقات برای اولین بار نشان داده است که چه درصدی از این تخمک ها مورد استفاده قرار می گیرند و چه درصد موفق به مادر شدن می شوند.

این مطالعه به آنالیز داده های مربوط به دو کلینیک باروری بزرگ لندن پرداخت و شامل همه زنانی بود که بین سال های 2008 تا 2017 تخمک هایشان را در این کلینیک ها فریز کرده بودند و در ادامه سعی در استفاده از آن ها به منظور باردار شدن داشتند. در این بازه زمانی 129 زن (یک پنجم کسانی که تخمک هایشان را فریز کرده بودند) مجددا به کلینیک مراجعه کردند تا از آن ها استفاده کنند. از این میان 36 درصد آن ها در اصل به دلایل اجتماعی(برای مثال نگرانی در مورد پیری تولید مثلی) تخمک هایشان را فریز کرده بودند و باقی آن ها(64 درصد)، به دلیل مشکلات پزشکی تخمک هایشان را فریز کرده بودند.

نتایج بررسی ها نشان داد که نرخ موفقیت استفاده از این تخمک ها 21 درصد بود که بدین معنی است که تنها یک پنجم زنانی که تخمک هایشان را فریز کرده بودند قادر به مادر شدن بودند. این مطالعه نشان می دهد که اغلب زنانی که تخمک هایشان را فریز می کنند، سعی در استفاده از آن ها نمی کنند و غالبا سعی به باردار شدن از طریق طبیعی می کنند و در نتیجه به کلینیک ها مراجعه نمی کنند. اما در صورت اقدام به این امر نیز شانس آن ها در استفاده از آن و باردار شدن پایین است که این امر می تواند تحت تاثیر شرایط سنی آن ها قرار گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه