تاریخ انتشار: شنبه 01 تیر 1398
میکروسکوپ Spinning-prism به جمع آوری سلول های بنیادی برای طب بازساختی کمک می کند

  میکروسکوپ Spinning-prism به جمع آوری سلول های بنیادی برای طب بازساختی کمک می کند

سلول های بنیادی پرتوان در طب بازساختی از اهمیت زیادی برخوردار هستند اما روش های غربالگری بهتری برای جداسازی بی خطر و استفاده موثر از آن ها در درمان مورد نیاز است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در دانشگاه تسوکوبا تکنیک میکروسکوپی جدیدی را ایجاد کرده اند که سلول های بنیادی با بالاترین پتانسیل تمایزی را بر مبنای فعالیت میتوکندریایی شان شناسایی می کند. این تکنولوژی ممکن است یک ابزار غربالگری موثر را برای شناسایی زود هنگام سلول های بنیادی دارای پتانسیل ترمیمی و پزشکی ارائه دهد.

سلول های بنیادی پرتوان قابلیت تمایزی بسیار بالایی دارند و همین ویژگی منحصربفرد آن ها را به ابزار مهمی در طب بازساختی تبدیل می کند. اما در یک جمعیت سلولی از این سلول های بنیادی پرتوان همه آن ها دارای پتانسیل یکسانی نیستند و برخی قابلیت تمایزی بهتری به بافت هدف دارند و برخی دیگر بعد از پیوند به اندازه کافی موثر نیستند. محققین ژاپنی در دانشگاه تسوکوبا شکلی تغییر یافته از میکروسکوپ کنتراست تداخلی افتراقی(DIC) را تولید کرده اند که می تواند رویکردی غیر تهاجمی برای انتخاب سلول های مناسب باشد.  مطالعات گذشته نشان داده اند که قابلیت تمایزی سلول های بنیادی پرتوان ارتباط بسیار مستقیمی با تعداد و فعالیت میتوکندریایی آن ها دارد. میکروسکوپ مذکور از این تفاوت استفاده کرده و می تواند سلول ها را برای مبنای فعالیت میتوکندریایی شان شناسایی کرده و از راهی قابل اتکا آن ها را جداسازی کند. این سلول های بنیادی بالاترین پتانسیل ترمیمی را دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه