تاریخ انتشار: دوشنبه 10 تیر 1398

  نقش سلول های بنیادی در ترمیم دندان در آینده

آیا بار دیگری که شما دندان تا را از دست بدهید، دندان پزشک می تواند دندان دیگری برای شما تولید کند؟ پاسخ این سوال این است که این امکان در حال حاضر وجود ندارد اما تحقیق صورت گرفته بوسیله محققین در USC دندان پزشکان را یک گام دیگر به این امر نزدیک ساخته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، رت ها و موش ها از دندان های نیش شان برای جویدن دائمی استفاده می کنند. این دندان ها قطعا دچار سایش و فرسایش می شوند اما واقعیتی که وجود دارد این است که رشد آن ها هرگز متوقف نمی شود. همین واقعیت موجب شده است که محققین USC دیدگاه های جدیدی را در مورد بازسازی دندان انسان بدست آورند.

در مطالعه ای جدید این محققین به سرپرستی دکتر یانگ چای و همکارانش به مقایسه دو نوع سلول بنیادی در موش پرداخته اند: سلول های بنیادی که در نهایت منجر به رشد دندان های نیش می شوند و آن هایی که به دندان های آسیا تبدیل می شوند و در موش نیز همانند انسان رشدشان متوقف می شود. دانستن این امر که چگونه سلول های بنیادی متفاوت می شوند ممکن است به محققین کمک کند که تعیین کنند که چگونه می توان با دستکاری تکوین سلول ها، رشد دندان ها را مجددا فعال کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه