تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 تیر 1398
نورون های ALS به عنوان راهی برای درک مقاومت به بیماری

  نورون های ALS به عنوان راهی برای درک مقاومت به بیماری

اگرچه بیماران مبتلا به ALS که بخش اعظمی از بدن شان دچار فلجی شده است می توانند از طریق دستگاه های ردیابی چشمی ارتباط برقرار کنند اما هنوز هم مشخص نیست که چرا برخی از نورون های حرکتی طی ALS می توانند حرکت شان را حس کنند. حتی در ALS پیشرفته هم حرکات چشمی بیماران می تواند حفظ شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین یک سیستم مدل مبتنی بر سلول بنیادی را ایجاد کرده اند که نشان می دهد که چرا برخی از نورون های حرکتی به ALS مقاومت نشان می دهند و این می تواند منجر به ایجاد پیشرفتی شگرف در جهت مبارزه با تخریب عصبی شود.

در بیماری ALS، برخی از نورون ها و به طور قابل توجه آن هایی که در حرکات چشمی دخیل هستند در مبارزه با این بیماری بهتر عمل می کنند. محققین دانشگاه نیویورک یک سیستم مدل مبتنی بر سلول های بنیادی را تولید کردند و با استفاده از به بررسی تفاوت های موجود بین پاسخ های عصبی پرداختند: نورون های حرکتی نخاعی(SpMN) که بیشتر حرکات عضلانی ما را کنترل می کنند و طی ALS‌ به طور پیشرونده ای تخریب می شود و مجموعه ای از نورون های حرکتی جمجمه ای(CrMN) که حرکات چشمی را کنترل می کنند و عملکردشان را حتی در مراحل پیشرفته ALS حفظ می کنند. استفاده از این سیستم مدل نشان داد که نورون های CrMN می توانند به نحو بهتری پروتئین های آسیب دیده را در مقایسه با نورون های SpMNs دور بریزند. علاوه بر این محققین کشف کردند که CrMNs در مقایسه با SpMNs به نحو بهتری می توانند در برابر استرس سلولی ناشی از ALS مقاومت نشان دهند و همین امر موجب می شود که حرکات چشمی بتوانند در دوره های زمانی طولانی تری در مقایسه با فعالیت عضلانی حفظ شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه