تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 تیر 1398
موش های دارای سیستم ایمنی انسانی به تحقیقات سرطان و عفونت کمک می کنند

  موش های دارای سیستم ایمنی انسانی به تحقیقات سرطان و عفونت کمک می کنند

محققین دانشگاه Aarhus توانسته اند با استفاده از موش هایی که سیستم ایمنی انسانی به آن ها پیوند شده بود به مطالعه عملکردهایی از سیستم ایمنی بپردازند که در حالت عادی مطالعه آن ها مشکل است. این روش می تواند در تحقیقات سرطان، ایدز و بیماری های اتوایمن مهم باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، زمانی که به تامل در تحقیقات و نتایج آزمایشگاهی می پردازیم متوجه می شویم که در تفسیر نتایج بدست آمده از مدل های جانوری و بویژه موش و بسط دادن آن به انسان راه درازی در پیش است و به همین دلیل باید به دنبال راه حلی بود. برای مثال برای مطالعه پاسخ سیستم ایمنی به بیماری هایی مانند سرطان، ایدز و پسوریازیس و ...، نحوه پاسخ دهی سیستم ایمنی موش قطعا با پاسخ دهی بدن انسان به این بیماری ها متفاوت خواهد بود.

محققین دانشگاه Aarhus توانسته اند سلول های بنیادی انسانی را به موشی که سیستم ایمنی خود آن سرکوب شده بود پیوند کنند و با تولید یک موش انسانی شده از نظر سیستم ایمنی به مطالعه واکنش سیستم ایمنی با طیف وسیعی از ویروس ها و باکتری ها بپردازند. این واکنش ها تا حد زیادی بوسیله پروتئینی موسوم به STING (محرک ژن های اینترفرونی) کنترل می شود که قادر به شناسایی DNA‌میکروارگانیسم های خارجی در سلول های آلوده شده و پیام دادن به سیستم ایمنی برای واکنش نسبت به آن و دفاع از بدن است. این پروتئین نقش مهمی را در ارتباط با سرطان، بیماری های اتوایمنی مانند لوپوس و پسوریازیس و عفونت های باکتریایی و ویروسی بازی می کند.

این موش انسانی شده یک ابزار مهم برای درک نحوه رفتار سلول های ایمنی انسانی طی بیماری و واکنش آن ها به درمان های مختلف پزشکی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه