تاریخ انتشار: شنبه 22 تیر 1398
یک مسیر رشد سلولی جدید که می تواند به درمان سرطان های متاستازیک منجر شود

  یک مسیر رشد سلولی جدید که می تواند به درمان سرطان های متاستازیک منجر شود

با این که محققین درک پایه ای در مورد نحوه رشد سلول های سرطانی بدست آورده اند اما در مورد رفتار متاستازی سلول ها و پراکنش سرطان به سایر نقاط بدن اطلاعات اندکی در دست است. دکتر پل و همکارانش در دانشگاه UCLA دریافته اند که ژن mEAK-7 نقش بارزی را در متاستاز سرطان(حداقل در سرطان ریه) بازی می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بر مبنای یافته های قبلی در مورد ژن mEAK-7 در سلول های انسانی، محققین سطح بیان mEAK-7 را با استفاده از اطلاعات ژنتیکی سلول توموری در پایگاه های داده متعدد و هم چنین نمونه های بیماران سرطانی، در سلول های طبیعی و سرطانی مقایسه کردند.

با فوکوس روی سرطان ریه غیر کوچک، محققین دریافتند که mEAK-7 که برای تکثیر و مهاجرت سلولی مهم است به میزان بالایی در سرطان ریه سلولی غیر کوچک بیان می شود. هم چنین آن ها کشف کردند که mEAK-7 در سلول های سرطانی اولیه(نه سلول های غیر سرطانی) بیان می شود که نشان دهنده این است که این پروتئین یکی از مقصرین اصلی در متاستاز سرطانی است.

این مطالعه نشان داده است که mEAK-7 زمانی که با یک مولکول بزرگ موسوم به DNA-PKs ترکیب می شود، یک جایگزین برای مسیر پیام رسانی mTOR است که بوسیله سلول های سرطانی و به منظور رشد و تکثیر اضافه می شود. این مسیر پیچیده و جدید از اهمیت بالایی در سلول های بنیادی سرطانی برخوردار است و موجب شروع فرایند تشکیل کلونی و تکثیر سلولی شده و در نهایت منجر به متاستاز می شود که دلیل اصلی مرگ در اغلب سرطان ها است. ارزیابی های بیشتر ثابت کرد که پروتئین mEAK-7 در سطوح بالایی در تومورها و گره های لنفی بیماران مبتلا به سرطان های متاستازیک وجود دارد. به نظر می رسد که طراحی و تولید مهار کننده های mEAK-7 می تواند برای بیمارانی که مبتلا به سرطان های متاستازیک هستند موثر باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه