تاریخ انتشار: یکشنبه 06 مرداد 1398
یک چارچوب کنترل کیفی برای آلوگرافت های خون بند ناف

  یک چارچوب کنترل کیفی برای آلوگرافت های خون بند ناف

اخیرا مطالعه ای تحت عنوان" Characterization of an umbilical cord blood sourced product suitable for allogeneic applications " در Regenerative Medicine به چاپ رسیده است که مروری جامع بر ویژگی های کیفی، مناسب بودن بالینی و کارایی BioBurst Rejuv به عنوان یک آلوگرافت مشتق از خون بند ناف(UCB) داشته است که می توان آن را گرافت بافتی مشتق از یک اهدا کننده مربوط به یک گونه مشابه دانست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پژوهش های گذشته نشان داده است که خون بند ناف حاوی سیتوکین ها و فاکتورهای رشد است که اجزایی هستند که در نگهداری و ترمیم بافت استخوان نقش دارند. اما مطالعه ای که اخیرا بوسیله کریستوفر جونز و همکارانش در Burst Biologics صورت گرفته است نشان دهنده نیاز ضروری به یک چارچوب کنترل کیفی یک دست برای تعیین مناسب بودن بالینی و بی خطر بودن محصولات آلوگرافت خون بند ناف است و اولین گزارشی است که تست هایی را برای نشان دادن ماهیت، خلوص، بی خطر بودن و پتانسیل منابع آلوگرافت خون بند ناف انجام داده است.

این مطالعه روی درمان های مبتنی بر اگزوزوم ها استوار بوده است که نسل جدید پزشکی بازساختی محسوب می شود و روی جایگزینی با بازسازی سلول ها، بافت ها و اندام های انسانی برای احیا یا تثبیت عملکرد طبیعی به صورت cell free فوکوس کرده است. این مقاله ارتباط منحصربفرد بین آلوگرافت های خون بند ناف، سلول های بنیادی مزانشیمی میزبان و اگزوزوم های مترشحه بوسیله آن ها را نشان می دهد که در شرایط درون تنی روی بازسازی بافتی اثر می گذارد. بر مبنای یافته های این مطالعه، تناسب بالینی آلوگرافت های خون بند ناف ممکن است به دلیل اجزای غیر سلولی(اگزوزوم ها) باشد که نقش امیدوار کننده ای در پزشکی بازساختی دار هستند.

در این مطالعه BioBurst Rejuv به عنوان یک آلوگرافت مشتق از خون بند ناف از طریق استفاده از فلوسایتومتری، یک رویکرد پروتئومیکس مبتنی بر اسپکترومتری و تست های مولتی پلکس پروتئینی مورد شناسایی قرار گرفت. غربالگری های میکروبی، تست های بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) و مقدار اندوتوکسین برای ارزیابی بی خطر بودن و خالص بودن این محصول انجام گرفت. ارزیابی ها نشان داد که اجزای غیر سلولی موجود در این محصول در پیشبرد تکثیر سلولی، مهاجرت و خنثی سازی ردوکس-استرس درون تنی موثر هستند و سلول های بنیادی مزانشیمی تیمار شده با آلوگرافت مشتق از خون بند ناف پتانسیل بالایی برای بازسازی بافتی داشتند. این محصول در صورت نگهداری در شرایط بهینه می تواند برای بیش از دو سال ویژگی های عملکردی خود را حفظ کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه