تاریخ انتشار: یکشنبه 06 مرداد 1398
یک آنتی بادی منوکلونال امیدوار کننده برای سرطان های تخمدان و پانکراس

  یک آنتی بادی منوکلونال امیدوار کننده برای سرطان های تخمدان و پانکراس

دو مورد از کشنده ترین سرطان ها، سرطان های تخمدان و پانکراس هستند که بدلیل این که علایم اولیه نادری هستند، آن ها را کشنده های خاموش نیز می نامند. بنابراین آن ها معمولا تا زمانی که به مراحل پیشرفته و تقریبا لاعلاج نرسند، قابل تشخیص نیستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، محققین سرطان در دانشگاه تگزاس در تلاش برای یافتن یک درمان موثر برای اشکال پیشرفته سرطان های تخمدان و پانکراس هستند. دکتر موک و همکارانش یک آنتی بادی منوکلونال را برای بلوک کردن عملکرد یک پروتئین ترشح شده بوسیله سلول های پیرامونی و حمایت کننده تومور در سرطان های تخمدان و پانکراس موسوم به MFAP5 طراحی کرده اند. این پروتئین در افراد مبتلا به این سرطان ها در سطوح بالا بیان می شود و با نرخ بقای کاهش یافته این سرطان ها مرتبط است. بررسی ها نشان داده است که پروتئین MFAP5 تشکیل عناصر مهم ریز محیط پیرامون تومورها مانند عروق خونی و بافت پیوندی فیبروزی که برای حمایت و تحریک تومور حیاتی هستند را شروع می کند و روی رشد و پراکنش آن ها تاثیر می گذارد. بلوک کردن این پروتئین می تواند مانع از تشکیل عروق خونی جدید و بافت اضافی در این ریز محیط شود و در نتیجه حمایت خونی و تغذیه ای از تومورهای مربوط به سرطان های تخمدانی و پانکراسی برداشته می شود.

دکتر موک و همکارانش یک آنتی بادی منوکلونال موسوم به anti-MFAP5 antibody را طراحی کرده اند که قادر به هدف قرار دادن پروتئین MFAP5 هستند و می تواند مانع از پیشرفت بیشتر تومورهای مذکور شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه