تاریخ انتشار: یکشنبه 10 شهریور 1398
سلول های بنیادی مغزی حافظه خوبی دارند

  سلول های بنیادی مغزی حافظه خوبی دارند

قشر مغز به عنوان یک مرکز کنترل برای فرایندهای شناختی ما عمل می کند. طی جنین زایی، انواع متعدد نورون ها با عملکردهای مجزا با یکدیگر همکاری می کنند تا مدارهایی را شکل دهند در کردار و افکار ما دخیل هستند. این نورون ها بوسیله سلول های پیش سازی تولید می شوند که آن ها را طی یک دستورالعمل دقیق تولید می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از  medicalxpress، در حالی که متون مربوط به علوم اعصاب یک ذات برگشت ناپذیر را به فرایند تخصصی عصب زایی نسبت می دهند، محققین دانشگاه جنوا شواهد جدیدی را در این مورد ارائه کرده اند. در واقع، زمانی که سلول های پیش ساز به جنین های جوان موش پیوند شوند، آن ها مهارت های گذشته شان را ریکاوری می کنند و مجددا جوان می شوند. این نتایج که در مجله Nature به چاپ رسیده است یک پلاستیسیتی غیر قابل انتظار از این پیش سازها نشان می دهد و آشکار می سازد که چگونه مغز خودش را بازسازی می کند. این یافته می تواند در طولانی مدت نشان دهد که بازسازی مدارهای قشری آسیب دیده چگونه اتفاق می افتد.

در این مطالعه جدید، دکتر دنیس جابودان و همکارانش روی تکوین قشری مغزی فوکوس کردند. آن ها پیش سازهای عصبی جنین های ماه های آخر بارداری موشی را به جنین های جوان تر پیوند زدند، شبیه آن چه که در دهه 90 محققین انجام داده بودند، اما آن ها نتایج متضادی را بدست آوردند: آن ها دریافتند که پیش سازها می توانند در محیط جدید جوان تر شوند. با استفاده از تکنیک های دقیق جداسازی سلولی محققین پیش سازهایی را شناسایی کردند که می توان آن ها را به عنوان سلول های بنیادی واقعی در نظر گرفت.  در محیط جدید، این سلول ها قادرند مجددا جون شوند و شبیه به پیش سازهایی شوند که پیوند نشده اند. به عقیده محققین مسیر پیام رسانی Wnt در این فرایند جوان سازی مجدد نقش دارند و موجب می شود که آن ها در یک وضعیت تمایز نیافته باقی بمانند.

این مطالعه اطلاعات پایه ای را در مورد تمایل سلول های پیش ساز برای جوان شدن مجدد در محیط جدید ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه