تاریخ انتشار: یکشنبه 10 شهریور 1398
تصویب بودجه ای 5 میلیون دلاری در زمینه استفاده از سلول های بنیادی عصبی در درمان

  تصویب بودجه ای 5 میلیون دلاری در زمینه استفاده از سلول های بنیادی عصبی در درمان

آژانس سلول های بنیادی کالیفرنیا بودجه ای 5 میلیون دلاری را به محققینی اعطا کرده است که در تلاشند درمانی برای نوزادنی که در زمان تولد دچار کمبود اکسیژن و خون می شوند بیابند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در این مطالعه دکتر ایوان اسنیدر و همکارانش در انستیتو پزشکی بازساختی کالیفرنیا قصد دارند از پتانسیل سلول های بنیادی عصبی برای درمان این نوزادان استفاده کنند. این سلول ها مواد شیمیایی محافظی را تولید می کنند که می توانند به ریکاوری سلول های مغزی آسیب دیده کمک کنند.

فقدان مواد غذایی در زمان تولد منجر به عارضه ای موسوم به آسیب مغزی هیپوکسی-ایسکمی پری ناتال می شود که می تواند فلج مغزی و سایر اختلالات عصبی را بدنبال داشته باشد. درمان ها موجود مانند سرد کردن نوزاد می تواند آسیب وارده را کمتر کند اما نمی تواند سلول ها را ترمیم کند. اسنیدر معتقد است که سلول درمانی نوزادان بعد از سرد کردن آن ها می تواند به درمانی امیدوار کننده برای این نوزادان تبدیل شود. وی قصد دارد از سلول های بنیادی عصبی مشتق از جنین های سقط شده به عنوان منبع سلولی برای سلول درمانی استفاده کند. برای این منظور، وی و همکارانش بودجه ای 8/4 میلیون دلاری را در قالب یک پروژه 5/2 ساله از انستیتو ملی سلامت(NIH) دریافت کرده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه