تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 شهریور 1398
بازسازی دیافراگم با سازه های عضلانی مهندسی شده

  بازسازی دیافراگم با سازه های عضلانی مهندسی شده

پژوهشگران ایتالیایی در پادووا اخیرا گزارش کرده اند که یک داربست مشتق از ماتریکس خارج سلولی سلول زدایی شده دیافراگم موش زمانی که به یک مدل موشی ایمپلنت شد، سلول های پیش ساز عضلانی جانور را به منظور بازسازی بیشتر فراخواند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، از آن جایی که این داربست بسیاری از ویژگی های دیافراگم طبیعی را تقلید می کند، محققین بر این باورند که ترکیب چنین داربستی با سلول های پیش ساز عضلانی انسانی نیز می تواند آسیب بافت دیافراگمی را بهبود ببخشد.

در این مطالعه محققین ابتدا طیف متنوعی از شرایط ذخیره سازی را برای ایجاد ابزاری برای نگهدای داربست های مشتق از ماتریکس خارج سلولی سلول زدایی شده دیافراگمی در طولانی مدت تست کردند و مشخص شد که ذخیره سازی در 4 درجه سلسیوس در فسفات بافر سالین در حضور آنتی بیوتیک در مقایسه با نیتروژن مایع بهترین شرایط نگهداری است. در ادامه محققین داربست مذکور را در ترکیب با سلول های پیش ساز عضلانی  مشتق از نمونه های انسانی ترکیب کردند و یک سازه عضلانی دیافراگمی مهندسی شده را تولید کردند. آنالیزهای سلولی و مولکولی صورت گرفته حاکی از تشکیل میوتیوب های عضلانی درون این سازه و بازآرایی مناسب ماتریکس این سازه بودند که بعد از پیوند به مدل موشی عملکرد دیافراگم جانور را به خوبی احیا کرد.

به عقیده محققین ایجاد سازه های عضلانی دیافراگمی دارای عملکرد می تواند ابزاری امیدوار کننده در بازسازی دیافراگمی و یا غربالگری داروها برای این معضل باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه