تاریخ انتشار: دوشنبه 01 مهر 1398
تکثیر ماست سل ها از خون

  تکثیر ماست سل ها از خون

ماست سلول ها نقش پر رنگی در ایمنی و اختلالات ایمنی دارند. با این حال، کشت آن ها در شرایط آزمایشگاهی برای دستکاری آزمایشگاهی بسیار مشکل است که این امر به دلیل جداسازی مشکل تعداد کافی این سلول ها و محدودیت های مربوط به کشت دو بعدی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای جدید تولید موفقیت آمیز ماست سل ها از سلول های بنیادی خون ساز در یک ماتریکس بافتی سه بعدی مهندسی شده را گزارش کرده است. در این مطالعه جدید تحت عنوان " Human Mast Cell Development from Hematopoietic Stem Cells in a Connective Tissue-Equivalent Model " در دانشگاه اوکلاهاما، دکتر گاپا و همکارانش سعی در شبیه سازی محیط طبیعی بافت داشتند تا به موجب آن پیش سازهای ماست سل ها را جداسازی کنند و آن ها را با فیبروبلاست های اولیه انسانی در یک ماتریکس کلاژنی سه بعدی هم کشت کنند؛ در ادامه این داربست با کلاژن نوع چهارم و فیبرونکتین پوشانده شدند و برای تحریک بیشتر تکوین ماست سل ها، سلول های اندوتلیالی نیز در این مجموعه کشت شدند. چندین مشخصه سلولی مانند مورفولوژی و بیان مارکرهای فنوتیپی برای تعیین رفتارهای مربوط به ماست سل ها و موفقیت این رویکرد سنجیده شد و تولید موثر ماست سل ها را به خوبی نشان داد.

این مدل نه تنها درک و دانسته ها در مورد بیولوژی ماست سل ها را افزایش می دهد بلکه می تواند بستر مناسبی را برای ایجاد درمان های جدید در آینده و کشف داروهایی تاثیر گذار روی ماست سل ها، اختلالات التهابی و بیماری های آلرژیک فراهم آورد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه