تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 مهر 1398
تولد چهارمین نوزاد حاصل از پیوند رحم در دالاس

  تولد چهارمین نوزاد حاصل از پیوند رحم در دالاس

کایلا و لانس ادوارد طی یک اعلان عمومی تولد دخترشان(ایندی پیرل ادوارد) را از طریق پیوند رحم طی یک کارآزمایی بالینی صورت گرفته در مرکز پزشکی کالج بیلور در دالاس اعلام کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این چهارمین تولد حاصل از پیوند رحم در کارآزمایی های بالینی صورت گرفته در دانشگاه بیلور در دالاس است که بوسیله انستیتو تحقیقاتی اسکات& وایت بیلور صورت گرفته است. پیوند رحم یک گزینه درمان ناباروری خلاقانه برای زنانی است که دچار ناباروری ناشی از مشکلات رحمی است به نوعی که رحم ندارند یا این که رحم آن ها دچار مشکلات عملکردی است.

در حال حاضر محققین این مرکز 20 پیوند رحم را به عنوان بخشی از یک کارآزمایی بالینی کامل کرده اند که موجب شکل گیری یکی از بزرگ ترین کارآزمایی های بالینی در دنیا شده است. هدف نهایی این پروژه ارائه گزینه درمانی به زنانی است که دچار ناباروری ناشی از فاکتور رحمی هستند.

در این کارآزمایی کایلا و لانس ادوارد توانستند از این گزینه درمانی استفاده کنند. کایلا زمانی که 16 ساله بود مبتلا به سندرم مایر-روکیتانسکی-هوسر شناخته شد که یک اختلال مادرزادی در سیستم تولید مثلی زنان است و موجب عدم شکل گیری رحم یا تکوین ناقص رحم در آن ها می شود. در اوایل 2019 بود که کایلای 28 ساله از طریق لقاح آزمایشگاهی و بعد از دریافت رحم از یک اهدا کننده رحمی در سال 2017 باردار شد و در سپتامبر 2019 وی و همسرش لانس تولد فرزندش از طریق سزارین را جشن گرفتند. همان طور که گفته شد هم پیوند رحمی و هم تولد نوزاد در مرکز پزشکی دانشگاه بیلور در دالاس اتفاق افتاد. پیوند رحم و موفقیت در باروری را می توان یکی از آخرین دستاوردها و مرزهای درمان ناباروری دانست.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه