تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 آذر 1390
کسری ۶۰۰ میلیارد تومانی بیمارستان های دولتی بعد از هدفمندی یارانه‌ها

  کسری ۶۰۰ میلیارد تومانی بیمارستان های دولتی بعد از هدفمندی یارانه‌ها

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیمارستانهای دولتی و دانشگاههای علوم پزشکی بعد از هدفمندی یارانه با کسری شدید ۶۰۰ میلیارد تومانی جبران نشده مواجه‌اند برخی مراکز حتی توان پرداخت قبوض را ندارند و به قطع برق، آب و گاز تهدید می‌شوند، کیفیت خدمات بیمارستانی نیز افت کرده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، حسن امامی رضوی درباره تأثیر هدفمندی یارانه‌ها بر خدمات درمانی کشور گفت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها آثار مثبتی که داشته این است که موجب صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی، آب، برق و گاز توسط مردم به تبع آن در بیمارستانها شده است.

 

وی ادامه داد:‌ مسئولان بیمارستانها با توجه به افزایش هزینه‌های بیمارستانی از راههای مختلف و خرید وسایل کنترلی و کم مصرف برای مدیریت مصرف انرژی و کاهش مصرف آن تلاش‌های زیادی کرده‌اند که آمار و رقم دقیق میزان این صرفه‌جویی آنها اوایل سال آینده گزارش می‌شود، سمینارهای مختلفی هم برای کاهش مصرف انرژی در بیمارستانها برگزار شده است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: بودجه مراکز وزارت بهداشت از این پس به صورت کاملاً عملیاتی تدوین می‌شود و ریز همه هزینه‌ها و کاهش یا افزایش آنها کاملاً مشخص است.

 

امامی رضوی در گفتگو با فارس ادامه داد:‌ اما مسئله مهم این است که بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و افزایش هزینه‌ها در کشور پشنهاد وزارت بهداشت این بود که امسال تعرفه خدمات پزشکی به طور متوسط ۲۳ درصد افزایش یابد تا بار افزایش هزینه‌ها برای بیمارستانها و مراکز درمانی جبران شود اما به هر حال دولت موافقت نکرد و به افزایش ۹ درصدی تعرفه‌ها رأی داد.

 

وی گفت: اما دولت قول داد ما به التفاوت این تعرفه‌ها را که برای امسال در بخش دولتی ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد شد جبران کند اما متأسفانه این کسری جبران نشد و اولین اثر آن تأخیر در پرداخت کارانه به پرسنل و تأخیر بیشتر در پرداخت هزنیه خرید دارو از شرکتهای دارویی است و بعد از آن افت کیفیت خدمات بیمارستانی است که نارضایی بیشتر بیماران و مردم را سبب می‌شود.

 

امامی رضوی ادامه داد:‌ بیمارستانهای دولتی با توجه به بدهی های تأمین نشده سالهای ۸۸ و ۸۹ با ۲۸۰ میلیارد تومان کسری وارد سال ۹۰ شدند و امسال هم ۳۵۰ میلیارد تومان به این کسری اضافه شده است که حتماً باید تا آخر سال جبران شود در غیر این صورت تجمیع این کسری و بدهی بیمارستانها مشکلات بسیار زیادی را برای حوزه درمان کشور به وجود می‌آورد.

 

وی گفت:‌ بسیاری از بیمارستان ها مجبور شده‌اند از کیفیت خدمات بزنند و برخی خدمات رفاهی و جانبی مانند غذا را حذف کنند یا کاهش دهند، برخی بیمارستانهای حتی توان پرداخت قبوض آب و برق و گاز را ندارند و به قطع آب، برق یا گاز تهدید می‌شوند.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: ما این موضوع را از معاونت نظارت و برنامه ریزی ریاست جمهوی پیگیری کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه