تاریخ انتشار: شنبه 20 مهر 1398
ایمپلنت دریچه های قلبی پلیمری جدید به اولین بیمار

  ایمپلنت دریچه های قلبی پلیمری جدید به اولین بیمار

محققین Caltech به طراحی نسل جدیدی از دریچه های قلبی که دوام بیشتر و قیمت کمتری دارند کمک کرده اند که در مقایسه با گزینه های موجود زیست سازگاری بیشتری دارند. به عنوان بخشی از کارآزمایی مربوط به FDA، یکی از این دریچه های جدید را برای اولین بار در اواخر ژولای به یک بیمار ایمپلنت کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این دریچه قلبی سه لتی جدید(Tria) بوسیله کمپانی Foldex از استارت آپ های Caltech تولید شده است که حاصل سرمایه گذاری مرتضی(موری) قریب است.

بیماری دریچه آئورت مشکلی است که در آن دریچه بین حفرات قلبی پمپ کننده خون و شریان اصلی بدن به درستی عمل نمی کند و می تواند به صورت مادرزادی، بدلیل پیری یا ناشی از بیماری باشد. هنگامی که قلب ضربان می کند و خون را از طریق بطن پمپ می کند، بافت منعطف دریچه ها به سمت بیرون خم می شود، دریچه باز می شود. در بین این ضربان ها، بافت منعطف به عقب خم می شود و دریچه را می بندد و مانع از برگشت خون به قلب می شود. زمانی که این دریچه بیمار می شود، جریان خون مختل می شود. افرادی که دچار مشکل دریچه می شوند نیازمند جراحی قلب باز برای جایگزینی دریچه ها هستند و دو گزینه برای آن ها وجود دارد: یک دریچه مکانیکی یا یک دریچه بافتی. دریچه مکانیکی از مواد سنتتیکی مانند کربن پیرولیتیک یا گزینه های بادوام تری هستند اما با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهند و با خطرات جانبی زیادی همراه هستند. دریچه های بافتی که معمولا از بافت قلب جانوران ساخته شده اند با خطر کمتری همراه هستند اما گزینه های گران قیمتی محسوب می شوند. برعکس دریچه Tria از یک زیست پلیمر جدید بهره می گیرد که شکل آن از دریچه طبیعی الهام گرفته شده است و با خطر کلسیفیکاسیون، لخته شدن خون و آسیب به سلول های خونی همراه نیست. این دریچه قلبی اواخر ژولای در بیمارستان بیومونت به یک بیمار مبتلا  به بیماری دریچه آئورت ایمپلنت شده است و تاکنون عوارض جانبی را نشان نداده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه