تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 مهر 1398
سلول های بنیادی بند ناف، نقطه عطفی در ذخیره سازی اتولوگ

  سلول های بنیادی بند ناف، نقطه عطفی در ذخیره سازی اتولوگ

ذخیره سازی سلول های بنیادی بند ناف کودکان در بانک های خصوصی برای استفاده اتولوگ رو به افزایش است. اما آیا این عمل یک شرارت در بازاریابی و تجارت و به عبارت دیگر یک احتیاط بی فایده است یا این که برگ برنده ای برای استفاده در آینده است؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، دالاس هکستال زمانی که 9 ماهه بود مبتلا به فلج مغزی تشخیص داده شد که یک اختلال عصبی ناشی از محرومیت اکسیژن در رحم یا در زمان تولد است. والدین وی با نورولوژیست های زیادی مشورت کردند ولی به عقیده همه آن ها راه درمانی برای وی وجود نداشت. 9 ماه بعد بود که محققین و پزشکان دانشگاه Duke از شانس بهبودی وی با استفاده از سلول های بنیادی اتولوگ صحبت کردند. در واقع زمانی که دالاس بدنیا آمد، والدین وی تصمیم به ذخیره سازی خون بند ناف وی در یک بانک خصوصی کردند. یک هفته بعد از پیوند این سلول ها، دالاس به طور ناگهانی شروع به صحبت کرد و مادرش را صدا زد. امروز دالاس 2 ساله است و می تواند بدون نیاز به کمک راه برود و قادر به انجام کارهایی است که امکان انجام آن ها بوسیله یک کودک مبتلا به فلج مغزی امکان پذیر است.

این یک مورد مجزا است؟ آیا این مورد متقاعد کننده است؟ بدون شک مورد دالاس و امثال وی می تواند در زمینه پزشکی و سلول درمانی بسیار ترغیب کننده باشد و پاسخی به کسانی باشد که استفاده از سلول های بنیادی را تبلیغی برای سلول درمانی تجاری می دانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه