تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 آبان 1398
فست فود روی سطح تستوسترون مردان اثر می گذارد

  فست فود روی سطح تستوسترون مردان اثر می گذارد

مردان چاق که امیدوار به فرزند دار شدن هستند ، مراقب باشند. چاقی با اختلال در عملکرد بیضه همراه است ، که به طور بالقوه منجر به کمبود آندروژن و کاهش باروری می شود. مشخص شده است که وعده های غذایی فست فود که توسط مردان چاق یا اضافه وزن مصرف می شود ، تأثیر منفی آنی بر عملکرد بیضه و تولید تستوسترون دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حالی که حقیقت های بسیاری در بروز هیپوگنادیسم ناشی از چاقی مردان دخیل هستند، محققین دانشگاه های فلیندر و UniSA دریافته اند که جذب بالای چربی از وعده های غذایی فست فود اثر منفی تعیین کننده ای روی سطح تستوسترون سرومی مردان دارد.

بررسی آن ها روی اثر رژیم غذایی چرب روی عملکرد اندوکرین بیضه ها برخی از نتایج هشدار دهنده را نشان داد. آن ها دریافتند که استفاده از فست فودهای پر چرب که برنامه غذایی عموم مردان چاق است منجر به کاهش 25 درصدی سطح تستوسترون سروم خون ظرف یک ساعت بعد از غذا خوردن می شود و این کاهش سطح تا 4 ساعت حفظ می شود. این کاهش سطح تستوسترون می تواند روی شرایط ذهنی و روانی فرد و هم چنین باروری فرد تاثیر گذار باشد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که مردان باید مصرف فست فود را به حداقل برسانند تا این امر منجر به بهینه سازی عملکرد بیضه هایشان شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه