تاریخ انتشار: دوشنبه 04 آذر 1398
احتمال مهار بیماری های متابولیکی مربوط به پیری وجود دارد

  احتمال مهار بیماری های متابولیکی مربوط به پیری وجود دارد

مطالعه ای بوسیله محققین دانشگاه Yale نشان داده است که چرا چربی شکمی پیرامون اندام ها با افزایش سن افزایش می یابد، یافته ای که می تواند گزینه های درمانی جدیدی را برای بهبودی سلامت متابولیکی پیش روی بیماران قرار دهد و موجب کاهش بیماری هایی مانند دیابت و آترواسکلروزیس شود که از التهاب ناشی می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، مطالعات گذشته نشان داده است که با افزایش سن فرد، توانایی بدن برای تولید انرژی از طریق سوزاندن چربی پهلوها و شکم کاهش می یابد. در نتیجه، چربی پیرامون اندام های داخلی در افراد پیر افزایش می یابد. دکتر دیکسیت و همکارانش در دانشگاه Yale دریافته اند که سلول های ایمنی موسوم به ماکروفاژها برای فرایند سوزاندن چربی ضروری هستند و در حالی که هنوز فعال هستند اما تعداد کلی آن ها با افزایش چربی شکمی با افزایش سن کاهش می یابد.

در این مطالعه دیکسیت و همکارانش دریافته اند که سلول های B چربی در چربی شکمی با افزایش سن به طور غیر قابل انتظاری تکثیر می شوند و همین امر موجب افزایش التهاب و کاهش متابولیسم می شود. این سلول های B چربی منبع منحصربفرد التهاب هستند. سلول های B به طور طبیعی آنتی بادی هایی را علیه عفونت تولید می کنند. اما با افزایش سن، سلول های B چربی افزایش یافته عملکردشان را از دست می دهند و موجب بیماری های متابولیکی می شوند. سلول های B چربی با دریافت سیگنال از ماکروفاژهای کناری تکثیر می شوند. با کاهش سیگنال ماکروفاژ و با برداشتن سلول های B چربی، آن ها می توانند فرایند تکثیر را معکوس کنند و در برابر کاهش ناشی از پیری مقاومت کنند. این شرایط را برای استفاده از داروهای تایید شده و هدف قرار دادن سلول های B چربی فاقد عملکرد، برای بهبود سلامتی و حفاظت در برابر بیماری متابولیک هموار می کند. دارویی به نام اینترلوکین 1B که در حال حاضر برای حفاظت در برابر بیماری های قلبی استفاده می شود، منجر به کاهش یکی از پروتئین های دخیل در این فرایند می شود و می تواند مانع از بیماری های متابولیک شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه