تاریخ انتشار: دوشنبه 04 آذر 1398
ارائه رویکردی جدید برای پیوند سلول های بنیادی به بیماران بالغ پیر

  ارائه رویکردی جدید برای پیوند سلول های بنیادی به بیماران بالغ پیر

بالغین پیر مبتلا به سرطان ها خونی می توانند قبل از متحمل شدن پیوند سلول های بنیادی خون ساز برای میزان پاسخ گویی با استفاده از یک رویکرد ارائه شده بوسیله محققین دانشگاه شیکاگو ارزیابی شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اغلب سرطان های خونی که قابل درمان بوسیله پیوند سلول های بنیادی خون ساز(HCT) هستند در سنین بالای 60 سال شایع هستند و مشخص شده است که HCT در مورد این افراد می تواند نسبتا موثر باشد. در این میان بسیاری از پزشکان نگران مشکلات یا عوارضی هستند که پیوند می تواند برای آن ها ایجاد کند و محققین دانشگاه شیکاگو سعی دارند که انعطاف پذیری این افراد پیر به پیوند را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشند.

برای ارزیابی آمادگی یک بیمار برای پیوند به تیمی از افراد شامل پزشکان پیوند ، پزشکان پرستار پیوند ، متخصصین جراحی یا آنکولوژیستهای سالمندان ، پزشکان بیماریهای عفونی ، متخصصان تغذیه و مددکاران اجتماعی نیاز است و بیماران از نظر فیزیکی، اجتماعی، سلامت روانی و احساسی و تست های بالینی در مورد سابقه بیماری و بحث شناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند(برنامه ای به نام MDC). وجود این این تیم بین رشته ای منجر به بهینه شدن نقشه پیوند و افزایش آمادگی و کارایی پیوند می شود.

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی در ابتدا به ارزیابی بیماران 60 سال به بالا پرداخته و شرایط آن ها را برای HCT آلوژن مورد ارزیابی قرار داد. بر مبنای نتایج، این رویکرد ارزیابی در ادامه برای افراد بالای 70 سال نیز برای استفاده از HCT اتولوگ و CAR T Cell درمانی مورد استفاده قرار گرفت.

محققین دریافتند که در مقایسه با بیمارانی که قبل از پیوند در این مرکز مورد ارزیابی با برنامه MDC قرار نگرفته بودند، بیماران تحت برنامه عوارض کمتری ، پذیرش کمتری در مراکز پرستاری ، مدت اقامت در بیمارستان و بقای بهتر را تجربه کردند. به عقیده محققین با استفاده از این ارزیابی های همه جانبه می تواند بدون این که شانس فرد طی پیوند را از دست بدهیم به نتایج بهتری برسیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه