تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 آذر 1398
درمان هدفمند توموری برای سرطان تخمدان

  درمان هدفمند توموری برای سرطان تخمدان

محققین دانشگاه های کانکتیکوت و کارولینای شمالی نانو ذره هایی را برای انتقال هدفمند داروها طراحی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه های کانکتیکوت و کارولینای شمالی توانسته اند یک درمان رادیواکتیو مختص تومور را طراحی کنند که می تواند متاستاز صفاقی سرطان تخمدان را هدف قرار دهد. مطالعات جانوری نشان داده است که این پلت فرم می تواند کارایی درمان را افزایش داده و موجب کاهش سمیت دارویی در مقایسه با سایر داروها شود.

سالانه بیش از 239 هزار زن مبتلا به سرطان تخمدان شناخته می شوند که نرخ بقای پنج ساله مبتلایان به این سرطان حدود 28 درصد است و متاسفانه گزینه های درمانی مناسب و موثری برای بیماران موجود نیست. یکی از بزرگ ترین مشکلات در درمان سرطان تخمدان این است که نمی توان به طور اختصاصی تومور را بدون گسترش دارو به سایر نقاط بدن هدف قرار داد. دکتر نامی و همکارانش یک ناذره حامل رادیو ایزوتوپ Ho-166 را تولید کرده اند که به طور انتخابی متاستاز سرطانی را در حفره صفاقی هدف قرار دهد، در حالی که تنها در فضای صفاق باقی می ماند. استفاده از این نانوذرات نه تنها زمان استفاده از دارو را در درمان سرطان کاهش می دهد بلکه موجب هدف قرار دادن اختصاصی تومور نیز می شود.

محققین این مطالعه بر این باورند که این نانوذرات می تواند احتمال عود بیماری هایی مانند لوکمیا را با هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی به حداقل برسانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه