تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 آذر 1398
غربالگری برای اشرشیا کلی مقاوم به دارو و موجود در پیوندهای مدفوع

  غربالگری برای اشرشیا کلی مقاوم به دارو و موجود در پیوندهای مدفوع

غربالگری ها برای اشرشیا کلی مقاوم به دارو در پیوندهای میکروبیوم مدفوع(FMT) یک ابراز الزامی برای مهار عفونت ها در بیماران و بویژه آن هایی است که سیستم ایمنی آن ها مختل شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، استفاده از پیوند مدفوع در ابتدا برای درمان Clostridiodes difficile (C. diff) استفاده شد و در ادامه از آن برای مشکلاتی مانند بیماری روده التهابی، چاقی، بیماری کبد، مولتیپل اسکلروزیس و حساسیت های غذایی نیز استفاده شد. طی پیوند میکروبیوم مدفوع(FMT)، بیماران مدفوع کپسوله شده و فریز شده ای را دریافت می کنند که از اهدا کننده های سالم گرفته شده اند.  در مواردی در سال 2018 به بیماران FMT کپسوله شده حاوی اشرشیا کلی مقاوم به دارو داده شد. مدفوع اهدا کننده برای اشرشیا کلی ESBL تست نشده بود  و به نوعی مورد غربالگری قرار نگرفته بود. یکی از بیماران به این دلیل FMT را دریافت کرده بود که مشاهده شود که آیا FMT می تواند عملکرد مغزی را در بیماران مبتلا به بیماری کبدی بهبود ببخشد یا خیر. بیمار FMT را برای دوره ای سه هفته ای دریافت کرد. 17 روز بعد از آخرین دوز، مشخص شد که بیمار دارای اشرشیا کلی ESBL در جریان خونش است. این بیمار با دریافت آنتی بیوتیک تزریقی تیمار شد اما به دلیل شدت عفونت فوت کرد. بیماری دیگر به منظور بهبود میکروبیوم روده اش در زمان دریافت پیوند سلول های بنیادی به منظور درمان لوکمیا، FMT را دریافت کرد. مطالعه شامل استفاده از FMT قبل و بعد از پیوند سلول های بنیادی بود. پنج روز بعد از پیوند، بیماران دچار عفونت اشرشیا کلی ESBL شد و برخلاف درمان های شدیدی که دریافت کرد به دلیل عفونت فوت کرد.

این موارد پزشکان و محققین را هوشیار کرده است که قبل از استفاده از FMT باید وجود یا عدم وجود اشرشیا کلی ESBL را در پیوند بررسی کرد تا فرد را دچار مشکلات بیشتر نکنند. این مطالعه برای اولین بار ارتباط مرگ بیماران با آلودگی حاصل از انتقال FMT را نشان داده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه