تاریخ انتشار: دوشنبه 18 آذر 1398
استفاده از ونتوکلاکس در رژیم شرطی پیوند برای بیماران مبتلا به سرطان های میلوئیدی امیدوار کننده نشان داده است

  استفاده از ونتوکلاکس در رژیم شرطی پیوند برای بیماران مبتلا به سرطان های میلوئیدی امیدوار کننده نشان داده است

برای بیماران مبتلا به سرطان میلوئید پر خطر که متحمل پیوند سلول های بنیادی اهدایی می شوند، اضافه کردن هدفمند داروی ونتوکلاکس به رژیم دارویی برای کاهش شدت آن، بی خطر بوده و توانایی سلول های اهدایی را در بدن فرد کاهش نمی دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یافته های این مطالعه جدید که بوسیله محققین در انستیتو دانا-فاربر در نشست انجمن خون شناسی آمریکا ارائه شده است نشان داده است که استفاده از ونتوکلاکس قبل از پیوند، راهی برای افزایش شانس موفقیت پیوند در گروه بیماران است.

در حالی که پیوند سلول های بنیادی اهدایی می تواند بدخیمی های میلوئیدی مانند لوکمیای میلوئید حاد(AML) و سندرم میلودیسپلازی(MDS) را درمان کنند، بیمارانی که سلول های توموری آن ها دارای موتاسیون های ژنتنیکی خاص یا ناهنجاری های کروموزومی هستند با خطر عود مجدد بیماری بعد از پیوند مواجه هستند. انواع مختلف رویکردها برای پایین آوردن شانس عود مجدد این بیماری مورد استفاده قرار گرفته است که استفاده از ونتوکلاکس یکی از این رویکردها می باشد. ونتوکلاکس می تواند مرگ سلول های سرطانی را از طریق بلوک کردن پروتئین BCL-2 تسریع کرده و افزایش دهد. استفاده از ونتوکلاکس می تواند بخشی از رژیم دریافتی بیماران قبل از دریافت پیوند سلول های بنیادی اهدایی باشد. به عقیده محققین استفاده از رژیم درمانی دوز پایین ونتوکلاکس و داروی شیمی درمانی آزاسیتیدین می تواند شانس بقای بیماران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه