تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 آذر 1398
بهترین های سال گذشته: برترین مقالات Medicalxpress در سال 2019(بخش اول)

  بهترین های سال گذشته: برترین مقالات Medicalxpress در سال 2019(بخش اول)

سالی که گذشت سال خوبی در زمینه پزشکی و نوآوری های درمانی بود و ما در ادامه به تعدادی از مطالعات صورت گرفته در سال گذشته اشاره می کنیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در سال گذشته سه محقق به دلیل مطالعات شان در زمینه فیزیولوژی و پزشکی و کار در مورد نحوه سازش پذیری سلول ها به اکسیژن جایزه نوبل پزشکی را دریافت کردند. به موجب این مطالعه ویلیام کالین و گرگ سمنزا و پیتر رادکلیف جایزه ای معادل 9 میلیون کرون سوئد را برای مطالعه شان روی عملکرد ژن EPO و دخالت آن در مکانیسم حس کننده اکسیژن پایین دریافت کردند. این یافته می تواند راه را برای مبارزه با بیماری هایی مانند سرطان و کم خونی هموار کند.

در مطالعه ای در دانشگاه منچستر، محققین دریافته اند که یک داروی جنسی می تواند در درمان نارسایی های قلبی موثر باشد. آن ها دریافته اند که داروی Tadalafilکه به طور طبیعی برای مشکل نعوذ استفاده می شود می تواند نرخ نارسایی های قلبی در زمان خواب را کاهش دهد و به همین دلیل بسیاری از افراد به طور ناخواسته از مزایای این دارو برای شرایط قلبی شان استفاده کنند.

گروهی از پژوهشگران سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده اند داروهای جدید دیابتی با عفونت های سیستم تولید مثلی مرتبط هستند. آن ها دریافته اند که افرادی که از مهار کننده های SGLT2استفاده می کنند به عفونت فورنیر گانگرن(Fournier gangrene) مستعد هستند. این عفونت سیستم تولید مثلی و مقعد را مورد حمله قرار داده و موجب مرگ بافت این نواحی می شود.

در مارس گذشته، گزارشی در مجله Lancetمنتشر شد که در آن محققین مدعی شده بوده اند استفاده از ماری جوآنا می تواند قویا با مشکلات روانی مرتبط باشد. این گروه بیان داشته اند که ماری جوآنا با سطح بالای  THC یک فاکتور واضح دخیل در اختلالات ذهنی متعدد است و می تواند گاهی منجر به دیوانگی در مصرف کنندگان شود. این عارضه در کشورهایی که قوانین نظارتی ضعیفی برای مقابله با قاچاق ماری جوآنا دارند بیشتر است.

گروهی از محققین استرالیایی در دانشگاه سیدنی شواهدی را ارائه داده اند که رژیم های غذایی با پروتئین بالا می تواند طول عمر را کاهش دهد، موجب افزایش وزن شود و اثر منفی روی رفتار داشته باشد. مصرف بیش از حد از اسیدهای آمینه با زنجیره منشعب می تواند موجب افزایش توده عضلانی باشد اما مشکلات ذکر شده می تواند این مزیت را زیر سوال ببرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه