تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 دی 1398
پیوند سلول های بنیادی کشت شده به عنوان درمانی بهینه برای نقصان سلول های بنیادی لیمبال

  پیوند سلول های بنیادی کشت شده به عنوان درمانی بهینه برای نقصان سلول های بنیادی لیمبال

پژوهشگران دانشگاه سوربن فرانسه اخیرا از پیوند سلول های بنیادی لیمبال(LSCs) کشت شده روی پرده آمنیوتیک(بدون لایه تغذیه کننده) به عنوان درمانی برای اختلال هموستازی اپی تلیوم قرنیه استفاده کرده اند که بدلیل عملکرد نامناسب سلول های بنیادی اپی تلیال قرنیه اتفاق می افتد و اصطلاحا نقصان سلول های بنیادی لیمبال(LSCD) نامیده می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در این مطالعه محققین در یک کارآزمایی بالینی به ارزیابی موفقیت آمیز بودن این تکنیک برای بهبودی عملکرد بینایی، شرایط سطح چشم و عملکرد اپی تلیال لیمبال استفاده کردند و در این میان عوارض جانبی استفاده از این سلول ها را در بیماران مبتلا به LSCD بررسی کردند.

ارزیابی های این بیماران نشان داده است که پیوند سلول های بنیادی لیمبال اتولوگ کشت شده با ایمنی کلی و بقای طولانی مدت و بهبودی قابل توجه در بینایی همراه است و پیوند بافت لیمبال اتولوگ نیز مزایایی مشابه اما با ایمنی کمتر دارد و این در حالی است که استفاده از گرافت های آلوژن مشتق از اجساد که به طور معمول استفاده می شود بقای کوتاه مدتی دارد و با عوارض جانبی گسترده ای همراه است.

در این مطالعه پیوند سلول های بنیادی لیمبال اتولوگ موجب افزایش 71 درصد حدت بینایی بیماران گردید و طی یک دوره 132 ماهه که این بیماران تحت نظر بودند هیچ گونه عوارض جانبی در بیماران مشاهده نشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه