تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 دی 1398
فناوری سلول های بنیادی دیدگاه های جدیدی را در مورد بیماری های نورون های حرکتی ارائه می دهد

  فناوری سلول های بنیادی دیدگاه های جدیدی را در مورد بیماری های نورون های حرکتی ارائه می دهد

محققین دانشگاه ادینبورگ نوع خاصی از سلول ها را در بدن انسان شناسایی کرده اند که موجب می شوند که نورون های حرکتی قادر به استفاده از فناوری سلول های بنیادی نباشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cell-news، این مطالعه جدید نشان داده است که سلول های گلیالی که به طور طبیعی نورون های سرتاسر مغز و طناب نخاعی را حمایت می کنند، در بیماری های نورون های حرکتی(MND) موجب آسیب رسیدن به نورون های حرکتی می شوند. با رشد ترکیبات مختلف سلول های گلیالی و نورون های حرکتی با یکدیگر، این محققین دریافته اند که سلول های گلیالی مشتق از بیماران می توانند موجب شوند که نورون های حرکتی مشتق از افراد سالم تولید سیگنال های الکتریکی مورد نیاز برای کنترل عضلات را متوقف کنند.

محققین از سلول های بنیادی مشتق از نمونه های پوستی بیماران برای درک این امر استفاده کردند که چرا بیماری های نورون های حرکتی موجب می شوند که نورون ها حرکتی توانایی شان در تولید سیگنال های الکتریکی مورد نیاز برای کنترل عضلات را از دست می دهند. نکته جالب این است که به نظر می رسد که اثر منفی سلول های گلیالی، مانع از انجام عملکرد طبیعی نورون های حرکتی می شود، حتی قبل از این که این نورون های حرکتی نشان های در حال مرگ بودن را از دست بدهند.

محققین امیدوارند که این اطلاعات جدید اهدافی را برای ایجاد درمان های هدفمند برای بیماری های نورون های حرکتی ارائه دهند. بیماری های نورون های حرکتی، بیماری های مخرب عصبی پیشرونده ای هستند که با هدف قرار دادن نورون های حرکتی منجر به فلجی می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه