تاریخ انتشار: یکشنبه 29 دی 1398
ادعای یک استارت آپ برای تقلید ورزش و ناشتا بودن با یک قرص

  ادعای یک استارت آپ برای تقلید ورزش و ناشتا بودن با یک قرص

یک استارت آپ در زمینه فناوری های زیستی در La Jolla یک بودجه 85 میلیون دلاری را از یک سرمایه گذار برای بررسی یک ایده برای درمان بیماری های مرتبط با پیری دریافت کرده است: به موجب این ایده، یک قرص می تواند اثرات مربوط به ورزش و ناشتا بودن را تقلید کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این کمپانی موسوم به Epirium Bio می گوید که محققین آن نوعی هورمون جدید انسانی را کشف کرده اند که زمانی که تحت تاثیر قرار می گیرد می تواند موجب شروع تولید میتوکندری های بیشتری شود. از دست رفتن میتوکندری را دلیل بسیاری از بیماری های انسانی مرتبط با پیری می دانند. در حال حاضر تنها راهی که می توانیم تولید میتوکندری ها را در بدن بهبود ببخشیم از طریق ورزش و نخوردن غذا(روزه داری) بوده است.

ایده این مطالعه از آن جایی آمد که دکتر جورج شرینر و همکارانش در مطالعه روی فلاونوئیدها یک فعالیت زیستی منحصربفرد را را در مورد آن ها شناسایی کردند که شامل استفاده از یک مسیر هورمونی جدید بود. فلاونوئیدها مواد شیمیایی موجود در شکلات های تلخ، انواع توت ها و سایر غذاهای مرتبط با سلامت قلب هستند. محققین این مطالعه بر این باورند که اثر این هورمون که نام آن ذکر نشده است می تواند تعداد، تولید و فعالیت میتوکندری ها را تحت تاثیر قرار دهد و به میزان زیادی افزایش دهد. گام اول این مطالعه استفاده از این هورمون برای بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی دوشن و هم چنین آتاکسی فردریش خواهد بود و در ادامه سعی خواهد شد از این رویکرد برای آهسته کردن یا معکوس کردن بسیاری از بیماری های مرتبط با پیری مانند نارسایی های قلبی، پارکینسون و آلزایمر استفاده شود.

در راستای این پروژه، کمپانی Epirium تاکنون 10 محقق را استخدام کرده است و برنامه دارد که ظرف یک سال آینده 40 نفردیگر نیز به این برنامه اضافه کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه