تاریخ انتشار: یکشنبه 06 بهمن 1398
خوردن ماست می تواند به کاهش خطر سرطان سینه کمک کند!

  خوردن ماست می تواند به کاهش خطر سرطان سینه کمک کند!

یکی از دلایل سرطان سینه می تواند التهابی باشد که بوسیله باکتری های مضر شروع می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ماست حاوی باکتری های سودمند تخمیر کننده لاکتوزی است که اغلب در شیر یافت می شوند و این در حالی است که این باکتری ها در سینه زنانی که به نوزادان شان شیر می دهند نیز وجود دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که شیر سینه استریل نیست و شیردهی می تواند فلور باکتریایی سینه را تغییر دهد. در واقع باکتری های تخمیر کننده لاکتوز معمولا در شیر وجود دارند و احتمالا مجاری سینه زنان را طی شیردهی و برای مدتی نامعلوم بعد از شیردهی اشغال می کنند. این نشان می دهد که باکتری های تخمیر کننده لاکتوز در سینه نقش محافظتی دارند زیرا هر سال از شیردهی خطر سرطان سینه را به اندازه 3/4 درصد کاهش می دهد. مطالعاتی نیز تاکنون نشان داده اند که مصرف ماست با کاهش خطر سرطان سینه همراه است و این احتمالا به دلیل جایگزین شدن باکتری های مضر با باکتری های مفید است.

در بدن انسان تقریبا 10 میلیارد باکتری وجود دارد و در حالی که اغلب آن ها بی ضرر هستند، برخی از آن ها سمومی را تولید می کنند که منجر به شروع التهاب در بدن می شود. التهاب مزمن موجب تخریب باکتری های مزمن می شود اما به خود بافت سالم بدن نیز آسیب می زند. یکی از شایع ترین مشکلات التهابی مربوط به بیماری پریودنتیت یا التهاب لثه ها است که خود با مشکلاتی مانند سرطان های دهان، مری، پانکراس، پروستات و سینه همراه است. به عقیده محققین دانشگاه لنکستر، سلول های بنیادی موجود در مجاری سینه تقسیم می شوند و پوشش مجاری سینه که تحت تاثیر فلور باکتریایی آن قرار گرفته اند را جایگزین می کنند و این در حالی است که اجزای خاصی از این فلور باکتریایی در اندام هایی مانند کولون و معده نیز وجود دارند و موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان می شوند.

به عقیده محققین مصرف ماست می تواند با جایگزین کردن باکتری های مضر با باکتری های مفید، روی تقسیم سلول های بنیادی مجاری سینه ای اثر گذار باشد و بدین ترتیب خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه