تاریخ انتشار: دوشنبه 14 بهمن 1398
یک فناوری ویرایش بازی جدید برای تحقیقات بالینی

  یک فناوری ویرایش بازی جدید برای تحقیقات بالینی

کمپانی Horizon Discovery به عنوان یک پیشگامان جهانی کاربرد ویرایش ژن و فناوری های تعدیل ژن به تازگی اعلام کرده است که به یک فناوری ویرایش بازی جدید با مجوز روتگر برای کاربردهای درمانی، تشخیصی و خدماتی دست یافته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این فناوری با نسل جدید پلت فرم های ویرایش ژنی ترکیب شده است تا درمانی جدید را با اتکا به سلول های مهندسی شده بیمار که به صورت مستقیم در قالب ژن درمانی یا سلول درمانی استفاده می شوند، ارائه دهد. ویرایش بازی یک فناوری جدید برای مهندسی DNA در سلول ها است که پتانسیل تصحیح اشتباهات یا جهش های خاص در DNA یا ژن های بیماری زای غیر فعال را دارد. در مقایسه با فناوری های ویرایش ژنومی موجود مانند CRISPR/Cas9 که برش هایی را در ژن ایجاد می کنند و می توانند منجر به عوارض جانبی یا ناخواسته شوند، این فناوری ژنی اجازه ویرایش صحیح ژنوم را می دهند و این در حالی است که تغییرات ژنومی ناخواسته که منجر به اثرات کشنده در بیماران می شوند را کاهش می دهد. این فناوری می تواند اثر قابل توجهی در بهبود سلول درمانی ها جهت ورود آن ها به کارآزمایی های بالینی و بازار داشته باشد.

ورژن سایتدین دآمیناز این فناوری به تنهایی می تواند به طور بالقوه ای برای ایجاد سلول درمانی هایی مانند سلول های دستکاری ژنی شده برای کم خونی داسی شکل، بتا تالاسمی، سلول های مقاوم به ایدز، CAR T cell  درمانی ایدز و پیوند سلول های بنیادی استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه