تاریخ انتشار: دوشنبه 14 بهمن 1398
ایجاد مدل های ارگانوئیدی سه بعدی از مغز جلویی انسان

  ایجاد مدل های ارگانوئیدی سه بعدی از مغز جلویی انسان

تیمی از محققین استنفورد برای اولین بار مدل های ارگانوئید سه بعدی از مغز جلویی انسان را ایجاد کرده اند. مغز جلویی انسان را تحت عناوینی مانند پیشامغز و مغز قدامی نیز می شناسند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، تاریخچه علوم زیستی نشان می دهد که در مطالعات مغزی بیشتر تحقیقات محققین بر مدل های جانوری و یا مطالعه مغز انسان های مرده متکی بوده است و این امر با معضلات اخلاقی و برخی از مشکلات مانند عدم تطابق ساختاری مغز انسان و جانوران همراه بوده است. در این راه بسیاری از محققین سعی داشته اند که ارگانوئیدها یا نمونه کوچک اندام های انسانی از جمله مغز را در شرایط آزمایشگاهی و با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان تولید کنند. برای تولید این ارگانوئیدها، سلول های بنیادی با داروها یا فاکتورهای رشد مختلفی تیمار می شوند تا به سلول مورد نظر تمایز پیدا کنند.

در مطالعه ای جدید محققین استنفورد سعی داشته اند که ارگانوئیدهایی از مغز جلویی را با استفاده از القای سلول های بنیادی پرتوان با فاکتورهای رشد تولید کنند. مغز جلویی که بخش قدامی مغز را شامل می شود را مسئول انسان بودن ما می دانند و شامل بخش هایی مانند اپی تالاموس، تالاموس و هیپوتالاموس است. اندام هایی که نقش کلیدی را در پردازش های شناختی و حسی و هم چنین عملکردهای حرکتی بازی می کنند. در این مطالعه، محققین راهی را برای افزایش طول عمر ارگانوئیدها تا بیش از 300 روز ارائه کرده اند که زمان لازم برای ایجاد ساختارهای پیچیده تر را فراهم می کند. این مدت زمان طولانی اجازه مطالعه نحوه تکوین بیماری های مغزی را می دهد و می تواند منجر به ایجاد راهی برای ممانعت از بیماری ها شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه