تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 بهمن 1398
یک داروی ضد سرطانی بی خطر و موثر برای درمان آمیلوئیدوز زنجیره سبک(AL)

  یک داروی ضد سرطانی بی خطر و موثر برای درمان آمیلوئیدوز زنجیره سبک(AL)

یک مطالعه آینده نگرانه که از محدود کارآزمایی های بالینی صورت گرفته در جهان برای آمیلوئیدوز زنجیره سبک است نشان داده است که یک داروی ضد سرطانی به خوبی بوسیله بیماران مبتلا به این مشکل تحمل شده و در درمان آن ها نیز موثر است. این دارو به صورت ترکیبی قبل و بعد از درمان های استاندارد این بیماری استفاده می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آمیلوئیدوز زنجیره سبک(AL) یک بیماری مرتبط با سرطان مغز استخوان(مولتیپل میلوما) است. آمیلوئیدوز زنجیره سبک به دلیل رسوب فیبریل های آمیلوئید در اندام های مختلف بدن که منجر به نارسایی آن اندام می شود، کشنده است.

در این مطالعه جدید محققین پیشنهاد کرده اند که تزریق daratumumab در بیماران میلومایی می تواند منجر به واکنش های مربوط به تزریق در تقریبا نیمی از موارد شود و در نتیجه مهم است که این دارو با یک سری پیش داروی مناسب در آمیلوئیدوز زنجیره سبک استفاده شود.

در این مطالعه 22 بیمار مبتلا به آمیلوئیدوز زنجیره سبک که پیش از این برای این مطالعه ثبت نام شده بودند دوز بالایی از ملفالان و پیوند سلو لهای بنیادی(HDM/SCT) را دریافت کرد و/یا با یک مهار کننده پروتئازوم تیمار شدند. محققین دریافتند که daratumumab در درمان این بیماران موثر، قابل تحمل و موفق است. علاوه بر این، بدلیل پروفایل سمیت مطلوبی که دارد می تواند یک گزینه درمانی جذاب برای بیماران قلبی باشد که به آمیلوئیدوز زنجیره سبک نیز مبتلا هستند. تنها یک دوز از daratumumab می تواند به سرعت پروتئین زنجیره سبک ایمنوگلوبین پیش ساز آمیلوئیدوژن را کاهش دهد و منجر به بازگشت عملکرد اندام در بیماران مبتلا به آمیلوئیدوز زنجیره سبک شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه