تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 بهمن 1398
یک روش تزریقی جدید که ممکن است ترمیم آسیب طناب نخاعی را تقویت کند

  یک روش تزریقی جدید که ممکن است ترمیم آسیب طناب نخاعی را تقویت کند

محققین دانشگاه کالیفرنیا روش جدیدی را برای انتقال سلول های پیش ساز عصبی به آسیب های طناب نخاعی رت ها، کاهش خطر آسیب بیشتر و تقویت سلول های بازسازی کننده کشف کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های بنیادی عصبی پتانسیل زیادی را در ترمیم انواع بیماری های مخرب عصبی و آسیب های طناب نخاعی ارائه کرده اند. با این حال، روش ها یا تکنیک های انتقال سلول به جایگاه آسیب طناب نخاعی شامل تزریق سوزنی مستقیم به پارانشیم نخاعی(فیبرهای عصبی اولیه ای که از ستون مهره ها بیرون می زنند) می باشد. به همین دلیل یک خطر همیشگی برای اسیب دیدگی بیشتر نخاع و خونریزی احتمالی درون پارانشیم وجود دارد.

تکنیک جدید ارائه شده کمتر تهاجمی بوده و سلول ها را به درون فضای ساب پیال نخاعی(فضای بین غشای پیال و لایه های سطحی طناب نخاعی) تزریق می کند. این تکنیک تزریق اجازه انتقال شمار زیادی سلول طی یک تزریق را می دهد و در ادامه سلول هایی با ویژگی های تکثیر کنندگی مانند پیش سازهای گلیالی به پارانشیم نخاعی مهاجرت کرده و با گذشت زمان درون بخش های متعددی از طناب نخاعی و هم چنین ساقه مغز تکثیر می شوند. این سلول ها ویژگی های عملکردی مشابه با سلول های پیرامونی میزبان را بدست می آورند. این سلول های تزریق شده به ناحیه ساب پیال می توانند روند ترمیم را تسریع کرده و بهبود ببخشند.

محققین قصد دارند این روش انتقال سلول را در ابتدا برای مدل های جانوری بزرگ و در ادامه در کارآزمایی های انسانی تست کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه