تاریخ انتشار: شنبه 19 بهمن 1398
بعد از آسیب استخوانی، سلول های مغز استخوان تغییر شکل  داده و در ترمیم دخالت می کنند

  بعد از آسیب استخوانی، سلول های مغز استخوان تغییر شکل داده و در ترمیم دخالت می کنند

باور مرسوم این است که بازسازی استخوان به شمار اندکی از سلول ها موسوم به سلول های بنیادی اسکلتی مربوط می شود که به صورت گروه های بزرگ تری درون سلول های استرومایی مغز استخوان قرار گرفته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، شکستگی استخوان یک شرایط اورژانس برای انسان و سایر مهره داران محسوب می شود و هر چه سلول ها بتوانند کارشان را سریع تر آغاز کنند، زودتر و بهتر می توانند فرایند بهبودی را پیش ببرند. در این مطالعه جدید، دکتر نوریاکی اونو و همکارانش در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه میشیگان گزارش کرده اند که سلول های استرومایی مغز استخوان بعد از آسیب دچار متامورفوز(تغییر شکل) می شوند تا شبیه سلول های بنیادی اسکلتی بتوانند در فرایند ترمیم استخوان کمک کننده باشند.

در این مطالعه موشی، سلول های Cxcl12 موجود در مغز استخوان به سیگنال های سلولی پس از آسیب پاسخ داده و به سلول های بازسازی کننده شبه سلول های بنیادی اسکلتی تبدیل می شوند. به طور طبیعی، وظیفه اصلی این سلول های بیان کننده Cxcl12 که آن ها را به طور گسترده به عنوان سلول های CAR می شناسند، سیتوکین هایی را ترشح می کنند که به تنظیم سلول های خونی مجاور کمک می کنند. این سلول ها بلافاصله بعد از آسیب به ناحیه آسیب رفته و به بهبودی کمک می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه