تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 اسفند 1398
مباحث ضد و نقیض در مورد سلول درمانی های مبتنی بر بافت چربی در زمینه پزشکی بازساختی

  مباحث ضد و نقیض در مورد سلول درمانی های مبتنی بر بافت چربی در زمینه پزشکی بازساختی

گروهی از محققین با هدف ایجاد یک راه جدید برای فوکوس روی ایمنی بیماران، رویکردهای موجود و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) برای ارزیابی سلول درمانی های مبتنی بر چربی مورد استفاده در پزشکی بازساختی را به چالش کشیده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مقاله ای تحت عنوان" Arguments for a Different Regulatory Categorization and Framework for Stromal Vascular Fraction "، دکتر جفری کیمبل و همکارانش در دانشکاه تولان به دنبال ارائه راه حلی موثر برای وارد کردن درمان های ترمیمی مبتنی بر بافت چربی به تجارت و بازار بوده اند. بافت چربی دارای دو جمعیت سلولی سلول های استرومایی/بنیادی مشتق از چربی(ASCs) و کسر استرومایی عروقی(SVF) است که باید به طور متفاوتی ارزیابی شوند. جمعیت سلولی اول، یک محصول آلوژن و دیگری یک جمعیت اتولوگ است، یکی از آن ها به صورت هموژن(یکدست) کشت داده می شود و دیگری شامل جمعیتی هتروژن(ناهمگون) از سلول ها است که به طور تازه از محصولی هتروژن بدست می آید. این سلول ها از نظر عملکرد و پتانسیل تمایزی نیز متفاوت هستند.

در این مطالعه محققین بر این باور بوده اند که این جمعیت های سلولی باید بر مبنای پروفایل خطر متفاوت شان نیز ارزیابی شوند. هم چنین یکی از ابعاد دیگر این مسیر جدید و رو به جلو شامل محافظت از بیماران با نگه داشتن "کلینیک های غیر قانونی" و اعتبار بخشی به مراکز درمانی و پزشکان پزشکی بازساختی است. به عقیده محققین این دو جمعیت سلولی نیز باید برای اهداف مختلف و بیماری های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند زیرا پتانسیل آن ها متفاوت است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه