تاریخ انتشار: جمعه 16 اسفند 1398
کوکتیل دارویی که موجب افزایش امیدواری برای آسیب های نخاعی شده است

  کوکتیل دارویی که موجب افزایش امیدواری برای آسیب های نخاعی شده است

تحقیقات اولیه در امپریال کالج لندن و رت ها نشان داده است که دو داروی موجود در بازار می توانند ماشین ترمیمی خود بدن را تقویت کنند که این امر را از طریق شروع آزادسازی سلول های بنیادی از مغز استخوان انجام می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، به عقیده محققین این دو دارو که در حال حاضر برای پیوند مغز استخوان و هم چنین کنترل مثانه به کار می روند می توانند برای انواع مختف شکستگی های استخوانی از جمله مهره ها، لگن و پا استفاده کنند و به بهبود بعد از جراحی یا شکستگی کمک کنند. زمانی که فردی دچار بیماری یا آسیب می شود، مغز استخوان با آزادسازی انواع مختلف سلول های بنیاید به ترمیم و بازسازی بافت کمک می کند.

در پژوهش جدید صورت گرفته در امپریال کالج لندن، محققین بر این باور بوده اند که می تواند توانایی بدن در خود ترمیمی و هم چنین سرعت ترمیم را با استفاده از یک ترکیب دارویی جدید افزایش داد. این داروها موجب قرار دادن مغز استخوان در حالت آماده باش می شوند تا در صورت نیاز سلول های بنیادی مزانشیمی را فعال کرده و آن ها را آزاد سازند. ترکیب مورد استفاده در این مطالعه شامل آنتاگونیست CXCR4 مورد استفاده در پیوند مغز استخوان و آگونیست آدرنرژیک beta-3 است که در کنترل مثانه موثر است. در مطالعه صورت گرفته روی رت ها، استفاده از یک دوز از این داروها موجب شروع متصل شدن کلسیم به جایگاه آسیب استخوان و سرعت گرفتن تشکیل و بهبودی استخوان می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه