تاریخ انتشار: شنبه 17 اسفند 1398
مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی تخمک وجود ندارند

  مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی تخمک وجود ندارند

محققین در انستیتو کارولینسکا سوئد به آنالیز همه انواع سلول های موجود در تخمدان انسان پرداخته اند و دریافته اند که بی شک هیچ سلول بنیادی تخمکی در تخمدان وجود ندارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، محققین در این مطالعه از آنالیز تک سلولی برای مطالعه بیش از 24 هزار سلولی جمع آوری شده از بخش کورتکس نمونه های 21 بیمار استفاده کردند. هم چنین آن ها سلول های جمع آوری شده از مدولای تخمدان را نیز جمع آوری کردند زیرا این امر به آن ها اجازه می داد که نقش سلولی کاملی از تخمدان انسانی ترسیم کنند.

در گذشته محققین متعددی مدعی این امر بوده اند که سلول های بنیادی تخمک در تخمدان وجود دارند و این مطالعه به منظور تایید و یا تکذیب این ادعا صورت گرفت. این مطالعه جدید با آنالیزهای صورت گرفته نشان داد که سلول های بنیادی تخمکی وجود ندارد و در واقع سلول های معرفی شده بوسیله سایر محققین سلول های پیرامون عروقی یا پری واسکولار هستند.

ترسیم یک نقشه جامع از سلول های تخمدانی می تواند منجر به تکوین روش های بهتر برای درمان ناباروری زنان شود. نتایج این مطالعه نشان می دهد که سلول های عمده ای که در تخمدان وجود دارند شامل سلول های تخمک، سلول های گرانولوزا، سلول های ایمنی، سلول های اندوتلیالی، سلول های پیرامون عروقی و سلوول های استرومایی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه