تاریخ انتشار: یکشنبه 18 اسفند 1398
درمان دیابت با استفاده از سلول های بنیادی انسانی در موش

  درمان دیابت با استفاده از سلول های بنیادی انسانی در موش

مطالعه ای جدید در موش ها می تواند منجر به تکوین درمان های جدید برای درمان یا معکوس کردن دیابت شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دیابت بوسیله سطح افزایش یافته قند خون مشخص می شود و با مشکلات زیادی از سلامتی در ارتباط است. این عارضه یک مشکل جهانی است و روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به این بیماری افزوده می شود.

تیمی از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن توانسته اند با تبدیل سلول های بنیادی انسانی به سلول های انسولین ساز و پیوند آن ها به موش دیابتی، سطح قند خون موش های آزمایشگاهی را کنترل کنند. با این رویکرد تنها ظرف مدت 9 ماه موش به طور کامل برای دیابت درمان شد و این بدین معنی است که این رویکرد می تواند در انسان نیز موثر باشد. در این مطالعه محققین از پروتکلی تمایزی برای تبدیل سلول های بنیادی به انسانی به سلول های انسولین ساز استفاده کرده اند که منجر به تولید جمعیتی با خلوص بالا از سلول های انسولین ساز دارای عملکرد می شود. نکته مثبت این پروتکل هدف قرار دادن داربست داخل سلولی موسوم به اسکلت سلولی است که مسئول شکل سلول است و به آن اجازه برهمکنش با محیط را می دهد.

دستیابی به پروتکل های تمایز سلولی و راه های انتقال موثر سلول ها می تواند منجر به سلول درمانی های قوی برای بیماری هایی مانند دیابت شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه