تاریخ انتشار: یکشنبه 18 اسفند 1398
ابزار جدیدی برای مطالعه سیستم گوارشی

  ابزار جدیدی برای مطالعه سیستم گوارشی

یک ابزار پژوهشی جدید به محققین اجازه می دهد که فرایند خودنوزایی سلولی را به صورت لحظه ای مشاهده کنند. هم چنین آن ها می توانند برهمکنش های بین گونه های باکتریایی یا میکروبیوم گوارشی را به خوبی مشاهده کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این سیستم جدید که بوسیله محققین دانشگاه استنفورد ارائه شده است، dubbed Bellymount نام دارد و به محققین اجازه داده است که سیستم گوارشی مگس سرکه را در به صورت زنده ارزیابی کنند و به درک بهتری از فرایندهای پیچیده ای که در این بخش اتفاق می افتد برسند.

این سیستم جدید به محققین اجازه می دهد ک درک بهتری در مورد نحوه تقسیم و عملکرد سلول های بنیادی در سیستم معدی روده ای بدست آورند. طی فرایند خود نوزایی سلولی، این سلول های بنیادی سلول های روده ای آسیب دیده یا مرده را با سلول های جدید و سالم جایگزین می کنند. زمانی که این سیستم تخریب شود، می تواند مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند. درک بهتر در مورد این فرایندها می تواند به پزشکی دقیق و ایجاد درمان های بازسازی کننده کمک کند.

با استفاده از Bellymount، محققین توانستند سلول های بنیادی را طی فرایند خود نوزایی مشاهده کرده و نرخ تقسیم هر سلول بنیادی منفرد و جایگزینی سلول های آسیب دیده را ارزیابی کنند. تاکنون هیچ ابزار یا مطالعه ای نتوانسته بود فرایند خودنوزایی روده ای را به صورت لحظه ای و زنده مشاهده کند. هم چنین Bellymount اجازه مشاهده برهمکنش های دینامیک جمعیت های باکتریایی گوارشی با یکدیگر و با بافت میزیان را برای اولین بار می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه