تاریخ انتشار: دوشنبه 19 اسفند 1398
کنترل سلول های CAR T با تور برای تخریب انتخابی تومورهای پوستی

  کنترل سلول های CAR T با تور برای تخریب انتخابی تومورهای پوستی

مهندسی دانشگاه کالیفرنیا یک سیستم کنترل را ارائه کرده اند که موجب ایمن تر شدن و قوی تر شدن CAR T cell درمانی در درمان سرطان می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این رویکرد، سلول های CAR T به نحوی برنامه ریزی شده اند که زمانی که در معرض نور آبی قرار می گیرند فعال می شوند و می توان بدین ترتیب آن ها را برای تخریب تومورهای پوستی در موش ها(بدون آسیب رساندن به بافت های سالم) استفاده کرد.

در مطالعات صورت گرفته در مدل های موشی، محققین از سلول های CAR T مهندسی شده برای تومورهای پوستی استفاده کرده و در ادامه جایگاه های تومور پوستی را با نور آبی LED تحریک کردند. این امر موجب کوچک شدن اندازه تومورها هشت تا نه برابر شد. این نتایج در هشت مورد از نه مورد موشی که مورد تست قرار گرفتند مشاهده شد. این در حالی بود که سلول های CAR T بدون تحریک با نور و به خودی خود قادر به مهار رشد تومور نبودند. برای ایجاد این سلول های CAR T، دکتر وانگ و همکارانش یک سوئیچ روشن و خاموش شدن را روی این سلول ها نصب کردند که به آن ها اجازه روشن کردن سلول های CAR T در جایگاه های خاص بدن را می دهد. این سوئیچ از دو پروتئین مهندسی شده قرار گرفته درون سلول های CAR T استفاده می کند که زمانی که در معرض پالس های نور آبی قرار می گیرند به یکدیگر متصل می شوند و موجب بیان گیرنده هدف قرار دهنده آنتی ژن می شوند. از آن جایی که این نور قادر به نفوذ به عمق بدن است، وانگ و همکارانش بر این باورند که می توان از این رویکرد برای سایر تومورهای توپر یا جامد نزدیک به سطح پوست نیز استفاده کرد. گامی بعدی، استفاده از این رویکرد برای ملانوما خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه