تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 اسفند 1398
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس در چین

  استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس در چین

محققین چینی در حال مطالعه استفاده از فناوری سلول های بنیادی در درمان افرادی هستند که به بیماری کرونا ویروس جدید(COVID-19) مبتلا شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Gulfnews، سلول های بنیادی می توانند خودنوزایی کرده و تکثیر شوند و این در حالی است که پتانسیل شان برای تبدیل شدن به سایر انواع سلول های بدن را حفظ می کنند. این سلول ها با داشتن عملکرد ترشحی قوی می توانند رگزایی، تکثیر سلولی و تمایز سلولی را افزایش دهند و پاسخ التهابی را مهار می کنند. در گذشته محققین از سلول های بنیادی و سلول درمانی در درمان برخی از بیماری های عفونی مانند آنفلوانزای H7N9 پرندگان استفاده کرده اند و به نتایج خوبی نیز دست یافته اند.

اما در این مطالعه جدید، محققین چینی از یک داروی سلول های بنیادی به نام CAStem استفاده کردند که در آزمایش های جانوری نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده اند. این مطالعه که تمامی مراحل اخلاقی و قانونی را طی کرده بود بعد از طی کردن فازهای مربوط به ایمنی و موثر بودن در درمان چهار بیمار کرونایی مورد استفاده قرار گرفتند.  این چهار بیمار مبتلا به COVID-19 که شرایط سختی را تجربه می کردند، بعد از دریافت سلول های بنیادی و بهبود یافتن از بیمارستان مرخص شده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه