تاریخ انتشار: پنجشنبه 07 فروردین 1399
سلول های عصبی به عملکرد سازه های اسکلتی عضلانی زیست پرینت شده سه بعدی سرعت می بخشند

  سلول های عصبی به عملکرد سازه های اسکلتی عضلانی زیست پرینت شده سه بعدی سرعت می بخشند

پژوهشگران انستیتو پزشکی بازساختی ویک فارست(WFIRM) با بهبود فناوری زیست پرینت سه بعدی سعی در مهندسی عضلات اسکلتی به عنوان یک درمان بالقوه برای جایگزینی بافت های عضلانی بیمار شده و آسیب دیده دارند تا بدین ترتیب گامی دیگر به سمت درمان بیماران دچار اختلالات عضلات اسکلتی بردارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، عضلات اسکلتی از طریق تاندون ها به استخوان چسبیده اند و مسئول حرکات بدن هستند. زمانی که این عضلات آسیب می بینند، اغلب منجر به از دست رفتن عملکرد عضله می شود که این بدلیل آسیب دیدن اعصاب پیام رسان به این عضلات است. درمان آسیب های عضلانی گسترده و شدید مانند آن چه در میدان نبرد برای افراد اتفاق می افتد بسیار مشکل بوده و نیازمند جراحی های بازسازی کننده با استفاده از گرافت های عضلانی است. در این رویکرد عصب دهی عضلات اسکلتی زیست مهندسی شده یک چالش بزرگ محسوب می شود.

در مطالعه ای جدید در انستیتو WFIRM، محققین به بررسی اثرات تلفیق سلول های عصبی به درون سازه های عضلانی زیست پرینت شده برای تسریع فرایند بازسازی عملکردی عضلات پرداختند. در مدل های پیش بالینی این سازه ها توانستند پراکنش عصبی را تسریع و تسهیل کنند و موجب ایجاد بافت های عضلانی سازماندهی شده برای احیای عضلاتی با حجم و عملکرد طبیعی شوند. محققین این مطالعه امیدوارند که در آینده ای نزدیک با حمایت های مالی که دولت آمریکا دریافت می کنند از این سازه های پرینت شده برای بیماران انسانی استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه