تاریخ انتشار: دوشنبه 11 فروردین 1399
مولکول SVC112 مشتق از گیاهان سلول های بنیادی سرطانی را به طور اختصاصی هدف قرار می دهد

  مولکول SVC112 مشتق از گیاهان سلول های بنیادی سرطانی را به طور اختصاصی هدف قرار می دهد

گل های قرمز و لوله ای شکل گیاه Bouvardia ternifolia که از گیاهان بومی مکزیک و آمریکای جنوب غربی است، پرندگان را به خود جلب می کند. اما این گیاه دارای یک ماده شیمیایی موسوم به bouvardin است که محققین مرکز سرطان دانشگاه کلرادو آن را آهسته کردن توانایی رشد و پراکنش سلول های سرطانی موثر می دانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در این مطالعه جدید، محققین دانشگاه کلرادو مولکولی موسوم به SVC112 را بر مبنای bouvardin سنتز کرده اند که می تواند به طور اختصاصی سلول های بنیادی سرطان سر و گردن را هدف قرار دهد و موجبات کنترل بهتر رشد تومور را فراهم کند. سلول های بنیادی سرطانی، زیر جمعیتی از سلول های سرطانی هستند که خودنوزایی بالایی دارند و به داروهای موجود مقاومت بالایی را نشان می دهند. علاوه بر این، این سلول های بنیادی سرطانی را عامل اصلی عود مجدد سرطان بعد از درمان می دانند. مولکول SVC112 پروتئین هایی مانند Myc و Sox2 که مورد نیاز سلول های بنیادی سرطانی است را هدف قرار می دهد.

 این مولکول سنتزی در مقایسه با سایر داروهای سرطانی سمیت کمتری برای سلول های سالم پیرامون تومور دارد. محققین امیدوارند که این مولکول بزودی وارد کارآزمایی های بالینی انسانی برای بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه