تاریخ انتشار: شنبه 29 تیر 1392
پیشگیری از نارسایی قلبی با استفاده ازداروهای MS

  پیشگیری از نارسایی قلبی با استفاده ازداروهای MS

به گفته محققان داروی تائید شده برای درمان Multiple Sclerosis یا MS ممکن است برا ی درمان برخی از نارسایی های قلبی نیزبه کار رود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaly    هیپرتروفی قلبی ضخیم شدن تدریجی عضله قلبی است . در اثر این عارضه ، قلب سخت  تر کار می کند تا پمپاژ حجم کافی خون صورت گیرد. اما زمانی پیش می آید که قلب دیگر قادر به ادامه کار نیست یعنی از کار می افتد.

   Cardiac hypertrophy از هر 500 نفردر یک نفر اتفاق می افتد و دراثر فشار خون بالا یا عوامل وراثتی که انقباض قلب را کنترل می کنند، به وجود می آید.

محققان معتقدند اگر بتوان روند افزوده شدن ضخامت عضله قلب را کند کرد و یا حتی آن را معکوس کرد می توان مانع از کارافتادگی قلب شد. پژوهشگران امریکایی بر روی یک ماده شیمیایی مشتق از قارچ ها که در طب سنتی چینی استفاده می شود مطالعه  نموده اند . این ترکیب با نام تجاری FTY-720به صورت دارو برای MS به کار می رود و سیستم ایمنی را سرکوب کرده  همچنین از رد پیوند عضو در بیماران دریافت کننده پیوند نیزجلوگیری می کند.به گفته محققان این ماده از لیپیدهای خاصی در بدن تقلید می کند که در ایجاد Cardiac hypertrophy نقش دارد. با آزمایش بر روی موش هایی که دچار این مشکل بودند  این تیم تحقیقاتی دریافتند که FTY-720 به طور قابل توجهی با کاهش ضخامت عضله قلب عملکرد قلب را در موش هایی که این دارو را دریافت کرده بودند، بهبود می بخشد. محققان همچنین نشان داده اند که این دارو بیان چندین ژن دخیل در Cardiac hypertrophy  مهار می کند .در واقع دارو فعالیت پروتئینی را که باعث ضخیم شدن عضله قلب می شود بلوکه می کند. در اثر این عمل ، کلاژن و دیگر پروتئین هایی که در بروز این عارضه نقش دارند نیز تنظیم شده و کاهش می یابند. کلاژن پروتئینی رشته ای است که میان سلول های قلب وجود دارد و باعث  سفت شدن عضله قلب می شود. کلاژن اغلب در افراد دچار Cardiac hypertrophy بسیار فراوان است. زمانی که عضله قلب سفت می  شود قلب تلاش بیشتری برای خارج شدن از این وضعیت می کند تا خون در سرخرگ ها جریان یابد بنابراین قلب بیشتر از آن چه که باید کار می کند و در نهایت از کار  می افتد. داروی مذکور در افرادی که Cardiac hypertrophy در آن ها به علت فشار خون بالا به وجود آمده و احتمالا افرادی که وراثت عامل ایجاد کننده  این عارضه است، می تواند درمان کننده باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه