تاریخ انتشار: جمعه 15 فروردین 1399
شناسایی یک آسیب پذیری درمانی مشترک برای لوکمیای کشنده و از نظر ژنتیکی متنوع

  شناسایی یک آسیب پذیری درمانی مشترک برای لوکمیای کشنده و از نظر ژنتیکی متنوع

محققین در دانشکده پزشکی Duk-NUS و هم چنین انستیتو فناوری و تحقیقات سنگاپور(A*STAR) یک ترکیب دارویی جدید را پیشنهاد کرده اند که می تواند شکلی کشنده از لوکمیا موسوم به لوکمیای میلوئید مزمن blast crisis را درمان کند. هم چنین آن ها استراتژی را برای شناسایی زودهنگام این بیماران ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، لوکمیای میلوئید مزمن، یک سرطان خونی است که می تواند با تیمار با نوعی داروی گران قیمت موسوم به مهار کننده تیروزین کیناز(TKI) کنترل شود.  تقریبا در همه بیماران با متوقف شدن دریافت TKI، این بیماری مجددا عود می کند. افراد مبتلا به شکل blast crisis لوکمیا معمولا می میرند و با وجود پیشرفت های زیاد صورت گرفته اما مکانیسم این شکل از لوکمیای میلوئید مزمن هنوز به خوبی شناخته نشده است.

در این مطالعه، پژوهشگران با استفاده از جدیدترین رویکردهای مولکولی دریافتند که یک کمپلکس مغلوب پلی کامب (PRC)، تنظیم مجموعه ای از ژن ها که منجر به پیشرفت blast crisis می شوند را تغییر می دهند و این تغییر فعالیت PRC دلیل بسیاری از اشکال blast crisis لوکمیا است. در ادامه محققین دریافتند که یک ترکیب دارویی جدید می تواند اثرات پایین دست PRC را در blast crisis معکوس کند و به طور هم زمان روش هایی را برای شناسایی بیمارانی که در معرض خطر بالای لوکمیای میلوئید مزمن هستند ارائه کرده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه