تاریخ انتشار: شنبه 06 اردیبهشت 1399
دارویی که مانع از عود مجدد سرطان می شود

  دارویی که مانع از عود مجدد سرطان می شود

دارویی بوسیله پژوهشگران انستیتو فرانسیس کریک شناسایی شده است که بیماران سرطانی به خوبی آن را تحمل می کنند و مانع از عود مجدد سرطان می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، یکی از بزرگ ترین چالش ها در تحقیقات سرطانی ممانعت از عود مجدد سرطان در بیمارانی است که پیش از این درمان شده اند. یکی از دلایل این عود مجدد، زنده ماندن برخی از سلول های بنیادی سرطانی موجود در تومورها و رشد مجدد تومورها از این سلول ها است.

در بخشی از مطالعه ای که در مجله معتبر Nature Communication به چاپ رسیده است، محققین نشان داده اند که داروی آزمایشگاهی موسوم به Quisinostat می تواند رشد مجدد تومور بعد از درمان اولیه را در مدل های موشی سرطان متوقف کند و مانع از تکثیر سلول های سرطانی در شرایط کشت آزمایشگاهی نیز شود. مکانیسم عمل این دارو از طریق افزایش مقدار پروتئین هیستون H1.0 در سلول های توموری است. این پروتئین مانع از همانندسازی سلول های سرطانی و در نتیجه رشد تومور می شود. تست این دارو روی تومورهای موشی مانع از رشد تومور شد و هم چنین تیمار سلول های مشتق از تومورهای سینه، ریه و پانکراس نیز مانع از تقسیم بیشتر سلول ها شد.

هر چند برای اطمینان از عملکرد Quisinostat و موثر بودن آن جهت ورود به کارآزمایی های بالینی نیاز به انجام تست های بیشتری است اما امید می رود که در آینده ای نزدیک تمامی این مراحل طی شده و دارو وارد کارآزمایی های بالینی و مطالعات انسانی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه