تاریخ انتشار: دوشنبه 08 اردیبهشت 1399
مقابله با درد ناحیه کمر با استفاده از بازبرنامه ریزی سلول های دیسک های بین مهره ای

  مقابله با درد ناحیه کمر با استفاده از بازبرنامه ریزی سلول های دیسک های بین مهره ای

درد در ناحیه کمر نه تنها اثری منفی بر روی کیفیت زندگی افراد دارد، بلکه می تواند بار اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی نیز بر جای بگذارد که بدلیل ناتوانی فرد در انجام کارهای محوله و یا هزینه ای است که برای درمان صرف می کند. اگرچه بسیاری از بیماران سعی دارند با استفاده از داروهای تجویزی که غالبا مسکن هستند بر این دردها غلبه کنند اما این امر نیز همیشه موفقیت آمیز نیست و به دلیل ذات اعتیاد آور این داروها با مشکلات بعدی همراه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، از آن جایی که اغلب درمان ها و داروهای موجود سعی در تسکین درد در ناحیه کمر یا هر عضو دیگری دارند و بدنبال یافتن راهی برای از بین بردن دلیل درد و آسیب نیستند، یک درمان بهینه را می توان درمانی نامید که هم موجب احیای ساختار دیسک های بین مهره ای به عنوان دلیل اصلی درد شود و هم این که درد را کاهش دهد. یکی از سوالات پیش روی محققین این است که آیا سلول های دیسک های بین مهره ای که آسیب دیده و یا تخریب شده اند می توانند مجددا فنوتیپ اولیه شان را بدست آورند و عملکرد و سلامت اولیه شان احیا شود یا خیر. در پاسخ به این پرسش، محققان دریافته اند که می توان از پتانسیل نانوترانسفکشن بافتی(TNT) برای تبدیل سلول های پوستی به سلول های خونی و سلول های عصبی استفاده کرد.

محققین بر این باورند که می توانند با استفاده از روش های انتقالی غیر ویروسی برای انتقال پروتئین های تکوینی و به طور ویژه فاکتورهای رونویسی، سلول های دیسک های بین مهره ای را بازبرنامه ریزی کنند و آن ها را به نوعی احیا کنند. این رویکرد در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند جراحی ستون مهره ها را متحول کند و به پزشکان و جراحان این توانایی را ببخشد که از یک درمان کمتر تهاجمی و غیر اعتیاد آور برای درمان بیماران استفاده کنند. این محققان قصد دارند که از وزیکول های خارج سلولی به عنوان نانو ناقل برای حمل کوکتیلی از فاکتورهای بازبرنامه ریزی کننده به سلول های بیمار استفاده کنند. این وزیکول های خارج سلولی حاوی زیست مولکول هایی از جمله DNAs، RNAs، پروتئین ها و متابولیت ها و ... هستند که نقش حیاتی را در ارتباطات سلول-سلول بازی می کنند.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه