تاریخ انتشار: شنبه 13 اردیبهشت 1399
آیا "انگشت کرونایی" یکی از علایم واقعی کروناویروس است

  آیا "انگشت کرونایی" یکی از علایم واقعی کروناویروس است

بر اساس شواهد جدید و به گفته متخصصین پوست، ممکن است یک زخم شبه بثورات ناشی از سرمازدگی از علایم کروناویروس جدید باشد، اما برای اطمینان از این امر نیاز به مطالعات بیشتری است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به گفته دکتر استر فریمن از متخصصین پوست و موی بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون، بثورات جلدی که رفته رفته به قرمز و سپس بنفش رنگ می شوند و یک احساس سوزش می کنند می توانند از علایم جدید کروناویروس باشند اما این علایم ناشی از التهاب می توانند بدون نیاز به درمان خاصی ظرف مدت دو تا سه هفته از بین بروند.

به عقیده محققین اغلب افرادی که به این عارضه موسوم به "انگشت کرونایی" یا "انگشت Covid" مبتلا می شوند، شدت متوسطی از این علایم را نشان می دهند و علایم شدید را بیشتر در افراد جوان تر یعنی کودکان و کسانی که در دهه دوم و سوم زندگی شان به سر می برند مشاهده می شود. به عقیده فریمن و همکارانش التهاب موجود در انگشتان موجب این بثورات جلدی شبه سرمازدگی می شود و این ایده وجود دارد که لخته هایی در عروق کوچک موجود در ناحیه انگشت ایجاد می شود و رفته رفته دیواره های عروق پاره می شوند و پدیده ای به نام واسکولیت اتفاق می افتد. ایجاد چنین علایمی از علایم ویروس ها نیست اما به نظر می رسد حداقل در مورد کرونا ویروس این اتفاق می افتد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه