تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399
سرنوشت مهندسی بافت در سال 2019 در دست biofabrication

  سرنوشت مهندسی بافت در سال 2019 در دست biofabrication

در تلاش برای تولید بافت ها و اندام های جایگزینی که بتوانند سلامتی انسان را بهبود ببخشند، biofabrication به عنوان مجموعه ای از فناوری های حیاتی که کنترل دقیق معماری و سازماندهی تولید بافت ها و اندام های انسانی جایگزین را کنترل می کند، ظهور کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در پژوهشی جدید که تحت عنوان" Tissue Engineering and Regenerative Medicine 2019: the Role of Biofabrication " در مجله Tissue Engineering به چاپ رسیده است به اثرات Biofabrication در مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در یک دهه گذشته پرداخته اند.

در این مطالعه، دکتر مورونی و همکارانش در دانشگاه ماستریخت هلند به بحث در مورد Biofabrication و اثرات در زمینه مهندسی بافت و سایر رشته ها پرداخته اند. آن ها در ابتدا، تعریف این فناوری را شفاف کرده اند و مفاهیم سازماندهی زیستی، پرینت زیستی و جوهرهای زیستی را توضیح داده اند. در ادامه آن ها به دسته بندی کردن و نشان دادن مسیر تکوین پرینترهای سه بعدی و مدل های بافتی تولید شده بوسیله این فناوری پرداخته اند و روش های مختلف کارکرد پرینترهای سه بعدی را توضیح داده اند. به عقیده مورونی این مطالعه می تواند اگاهی مناسبی از شرایط موجود استفاده از پرینترهای سه بعدی و قابلیت های آن ها در تولید بافت های دقیق، منعطف و اختصاصی فرد به منظور استفاده از پزشکی بازساختی ارائه دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه