تاریخ انتشار: دوشنبه 22 اردیبهشت 1399
راهی برای مقابله با سلول های بنیادی سرطانی در لوکمیای میلوئید حاد

  راهی برای مقابله با سلول های بنیادی سرطانی در لوکمیای میلوئید حاد

سلول های بنیادی لوکمیایی با وجود نادر بودن دلیل اصلی مقاومت درمانی سرطان ها و عود مجدد آن ها هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، درمان های موجود برای لوکمیای میلوئید حاد در حذف اغلب سلول های سرطانی موثر هستند اما قادر به حذف جمعیت نادر سلول های بنیادی لوکمیایی نیستند و همین امر موجب عود مجدد سرطان می شود.

با توجه به این امر نیاز به درمان های جدید برای ریشه کن کردن این سلول های بنیادی سرطانی است. در این مطالعه جدید محققین نشان داده اند که چگونه پروتئینی به نام HBO1 برای بقای سلول های بنیادی لوکمیایی ضروری است. زمانی که HBO1 از بین می رود این سلول ها دیگر قادر به تقویت رشد سرطان در مدل های آزمایشگاهی موشی و انسانی لوکمیای میلوئید حاد  نیستند. از دست رفتن HBO1 موجب می شود سلول های بنیادی لوکمیایی دیگر قادر به تقسیم نباشند و به یک شکل کمتر بدخیم تبدیل شده و در اغلب موارد متحمل مرگ سلولی می شوند.

 در بخشی از این مطالعه محققین یک میکرو مولکول را تولید کردند که می تواند فعالیت HBO1 را در سلول های بنیادی لوکمیایی سرکوب کند. تیمار سلول های لوکمیای میلوئید حاد انسانی و موشی با این مهار کننده HBO1 اثرات ضد سرطانی بالقوه این دارو را به خوبی نشان داد. در مجموع به نظر می رسد که HBO1 برای حفظ سلول های بنیادی لوکمیایی مورد نیاز است و هدف قرار دادن این پروتئین می تواند منجر به ایجاد درمانی برای لوکمیای میلوئید حاد شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه