تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 اردیبهشت 1399
روشی جدید برای تمایز سلول های بنیادی پرتوان به استخوان

  روشی جدید برای تمایز سلول های بنیادی پرتوان به استخوان

سال هاست که محققین بدنبال راهی برای تمایز موثر سلول های بنیادی به سلول ها و بافت های هدف و دلخواه از طریق دستکاری محیط آن ها هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در تلاش برای رسیدن به این هدف، محققین سعی به تولید مواد جایگزینی داشته اند که بتوانند در قالب مهندسی بافت، بافت های بیولوژیک آسیب دیده را جایگزین یا احیا کنند اما یک مشکل در این زمینه، تولید این بافت های جایگزین در شرایط استاتیک(برخلاف ماهیت دینامیک بدن) است.

در مطالعه ای جدید محققین از یک داربست دینامیک استفاده کرده اند. آن ها از صفحات پلیمری استفاده کرده اند که شبیه یک عضله مصنوعی عمل می کنند. این صفحه دارای یک ویژگی غیر معمول است و زمانی که معرض تغییرات دمایی مکرر قرار می گیرد، به طور برگشت پذیری تغییر شکل می دهد.

در ادامه محققین این صفحات را با سلول های بنیادی کشت کردند و به دقت تغییر شکل این داربست ها و سلول ها را مورد مشاهده قرار دادند. به کمک این عضله مصنوعی و تنها یک سیگنال فیزیکی(تغییر دما)، سلول ها به طور هم زمان در معرض محرک هایی قرار می گیرند که آن ها را برای تبدیل شدن به سلول های استخوانی القا می کند. به عقیده محققین این صفحات پلیمری قابل برنامه ریزی می توانند با انجام تست های تاییدی بیشتر برای درمان استخوان های شکسته مورد استفاده قرار گیرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه