تاریخ انتشار: دوشنبه 05 خرداد 1399
پژوهشی جدید روی موتاسیون های سلول های بنیادی پرتوان می تواند به بهبود پزشکی بازساختی منتهی شود

  پژوهشی جدید روی موتاسیون های سلول های بنیادی پرتوان می تواند به بهبود پزشکی بازساختی منتهی شود

پژوهشی بوسیله دانشگاه شفیلد، دیدگاه های جدیدی را در مورد دلیل جهش ها در سلول های بنیادی پرتوان و راه های بالقوه در مورد متوقف کردن این جهش ها و ممانعت از رخ دادن آن ها ارائه کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یافته های این مطالعه که در مجله Stem Cell Reports به چاپ رسیده است نشان می دهد که سلول های بنیادی پرتوان در مقایسه با سایر سلول ها به طور ویژه ای به آسیب DNA و جهش حساس هستند و این می تواند منجر به جهش های ژنتیکی شود.

در سال های اخیر، سلول های بنیادی پرتوان به دلیل پتانسیل تمایزی بالایشان برای تبدیل شدن به انواع مختلف سلول های بدن، توجه زیادی را در پزشکی بازساختی به خود جلب کرده اند اما یکی از نگرانی ها در استفاده از این سلول ها بحث ایمنی آن ها است، زیرا این سلول ها دچار موتاسیون هایی می شوند که می تواند ریسک استفاده از آن ها را بالا ببرد.

در این مطالعه جدید محققین دریافته اند که این جهش احتمالا در زمان های خاصی از چرخه سلولی بیشتر رخ می دهند و راه هایی را برای رشد سلول به صورتی که حساسیت آن ها به آسیب DNA کاهش یابد ارائه کرده اند. درک ژنتیک این سلول ها و حفظ ثبات ژنتیکی سلول های بنیادی پرتوان می تواند راهگشای استفاده هر چه بیشتر از آن ها در زمینه پزشکی بازساختی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه